2002 de bir köy kurulmaya başlanıyor Akhisar’da. Keskinoğlu Şirketler Grubu Manisa-Akhisar’da yaklaşık 100 dönüm kadar olan kendi arazileri içinde bir hayali gerçekleştirmeye başlıyorlar. “Güzel Ismayıl” olarak bilinen ve Keskinoğlu şirketlerinin kurucusu olan İsmail Keskinoğlu’nun 1900 yılında doğduğu Yunanistan’ın Drama kasabasına bağlı Ravika Köyü, bu projenin ilham kaynağı oluyor.

Dünya Gazetesi’nde 26 Haziran 2008 de Ahmet Çaldıran “Güzel Ismayıl” ve Ravika Köyü hakkında şöyle diyor:”Sizi hiç görmedim. Tanıma fırsatım olmadı. Hakkınızda çok şey anlatıldı. Anlatılanları dinledikten sonra, sizi yazmadan olmazdı. Ruhi Su’nun enfes ses ve yorumuyla yıllarca dinlediğimiz ‘Drama’ türküsünün anavatanından, yıllar önce gelip Akhisar’a yerleştiniz.
”Gezginliğinizin son durağı Akhisar’ı, kendinize vatan edindiniz. Artık, Akhisarlı’ydınız. Geriye dönüş mümkün değildi sizin için. Manisa’nın bu küçük ve şirin ilçesinde yaşamınızı idame ettirmek ve bu ilçeye yatırım yapmak sizin hayat felsefenizi oluşturuyordu. Yani, yaşadığınız yerden alıp, aynı yere yatırım yapmak sizin doğrularınızdı. Bu yolda bir adım duraksamadan yürüyüşünüze devam ettiniz. Her insan yaşamında zor anlar yaşar, bu bilinen bir gerçek. Fakat sizin yaşamınız daha da zordu! Hem yeni bir vatan, yeni bir yaşam tarzı ediniyorsunuz hem de ailenizi geçindirmekle yükümlüsünüz. Hayattan yılmamış olacaksınız ki, geriye değil hep ileriye dönük olarak yaşamınıza devam ettiniz.”

Köyün yapıları…

Meydan

Köy meydanı ve muhtarlık
Mitolojiden Ravika’ya kadar gelirsek
Ravika Köyü ile ilgili olarak Keskinoğlu Şirketleri’nin sitesinde toplanan bilgiler şöyle: Yunan Mitolojisinin evi olan Olympos dağında toplantı vardı. Tanrıların Tanrısı, Kral Zeus, emir verdi, tüm Tanrılar toplanacaktı. Üç kardeş olan, Zeus, Hades ve Poseidon, Evreni pay edeceklerdi. Zeus, düzeltmek için, “gökyüzü ve dünyayı” istiyordu. Poseidon, “Denizi bana verin” dedi… “Yeraltı ve ölüm âlemi” Hades’e kaldı… Peki dediler, itiraz yoktu… Haber Tanrısı Hermes, durumu diğer Tanrılara bildirmek için, İda dağına çıkarak (Ayvalık yöresindeki Kaz dağı) borusunu kuvvetle üfürdü… Artık, 0lympos’ta herkes biliyordu. Dünya paylaşıldı.


Zeytiyağı üretim alanları…

Ocak ve körükler…

Drama Yağhanesi (Çalışır durumda ve geleneksel sistemde, soğuk sıkma yoluyla yağ üretimi devam ediyor)
Bunun üzerine, Tanrılar Kralı Zeus, karısı Hera’yı da yanına alarak, iki beyaz atın çektiği, savaş Tanrısı Ares’in arabasına binip, Makedonya’da ortalığı kasıp kavuran, Mahşerin Dört Atlısı’nı, bulmak için yola çıktı. Ve dünyayı kana bulayan bu çılgınları buldular da. Birinci atlı; beyaz bir kısrağın üzerine oturup, başında tacı, Tanrının dünyası olan, yaşam ve umudu temsil etmek istiyordu. İkinci atlı, savaşın sembolü. Kan kırmızı bir küheylâna binip, elinde kılıcı, o harp senin bu harp benim diyerek ortamı kana bulamak sevdasında. Üçüncü atlı, elinde bir terazi, bindiği siyah atının üzerinden adalet kurmaya çalışıyordu. Yapabildi mi? Bilinmez. Nihayet dördüncü atlı, açlığın, sefaletin ve huzursuzluğun sembolü olan, soluk, kansız ve takatsiz bir atın üzerinde. Son darbeyi vurmak için harbin bitmesini bekliyordu. İşte, Zeus ve karısı Hera, bu adaletsizliği durdurmak için, Olympos dağından inerek, Makedonya ve Drama’nın yolunu tuttu.

Yağhanede sergilenen fayton (İ. Keskinoğlu ilk zamanlarında çok iyi bir araba yapım ustasıdır)
Kolağasının kurduğu belde II. Murat’ın yeniçerileri, 1430’da Balkan işgali için Selanik’e girdikleri zaman, Drama isimli kasabada, adı Namoğlu Mehmet olan bir Kolağası bıraktı. Mehmet Ağa sevilen bir Osmanlı subayıydı. Etrafına topladığı üç beş Türk asıllı aile ile birlikte, Drama kasabası civarında, Rumlarca terk edilen bir yerleşim birimini gözüne kestirerek, kökü yıllara uzanacak, barışçıl, millet ayrımcılığı yapmayan, kendisinden evvelki Rum idaresini aratmayan, insanca yaşamayı hedef alan, bir düzen kurdu. Ve bu düzen, hem onun zamanında ve hem de ondan sonraki nesillerce örnek alınarak yıllarca sürüp gitti. Kardeş gibi geçiniyorlardı. Bu şirin belde, yılların çarkında gelişip, aileler ile dolup taştı. Ve günün birinde bizim kahramanımıza yurt olacak olan, RAVİKA köyü kuruldu.
Şirin bir köy. Verimli yayla ve otlakları, etraf çağlayanlarıyla beslenen deresi, biblo gibi ufak ormanları ile tipik bir balkan yerleşim bölgesi. Hayvancılık ön planda. Bunu tütün ve ekin izliyor. İşte Ravika böyle bir köy… Ayrı dinlere bağlı köy halkı, hiçbir şeyde üstünlük taslamadan birbirlerine yardım etmek için yarış halindeydi. Ne Yorgo üstünlüğü, ne de Osman Ağa farkı vardı. Bölünen bir karpuzun iki yanı gibiydiler. Asla, Türk-Yunan bencilliği yoktu. Kardeş gibi geçinip gidiyorlardı. Kurulan RAVİKA köyü, Drama kasabasına bağlıydı. Mevsimlik hasatın satılması, bazı ticari ve sosyal işler, bu büyük kasabada yapılıyordu. Herkes, istediği zaman, serbestçe oraya giderek her türlü ihtiyacını karşılayacak durumdaydı. Osmanlıların idaresinde olan Drama kasabasındaki huzur, aynı köylerinde olduğu gibiydi. Hiçbir korku ve kısıtlama yoktu…

Köyün içindeki organik tarım yapılan sera ve korumaya alınmış anıt ağaç

Meydandaki Nalbant ve Marangoz dükkanları

Bakkal
Ravika bir fikriyat olarak yaşatıldı
Tarihsel dönemler itibariyle 1. Dünya Savaşı yılları ve Osmanlı’nın zor zamanları; çekilme, dağılma dönemleri. Savaş sırasında göçler, kayıplar, acılar. Sonra Lozan anlaşmasıyla yerler yurtlar ayrılıyordu. Ravika yeni kurulan Türkiye Cumhuriyeti sınırları içinde değildi. Köydeki ailelerin bir kısmına Anadolu yolları görünmüştü. Adını duydukları ama hiç bilmedikleri topraklara yöneldiler. Acılar, özlemler, kaybolmalar, aniden yoksullaşan ya da zenginleşenler birbiri ardında sıralanıyor.
1924 yıllarında Yunanistan’dan mübadele yoluyla gelenlere muhacir deniyor. Her muhacir kendi yerini, yurdunu, çıkıp var olduğu kültürü kafasında taşıyarak yeni vatanlarında yer tutmaya çaba gösteriyorlar.

Çayhane
Zaman içinde fırtına diniyor ve ayakta kalanlar bildikleri işleri yaparak yeniden toparlanmaya başlıyorlar. İsmail Keskinoğlu’nun yurt özlemi bir yandan büyüyor.
Neden bir köy, neden Ravika?
Evet, bu soruyu ve soruya ait cevabı köyün girişini ifade eden kapının yanında yazılı olan belgeden aynen alıyoruz:
“Bir asırlık yaşamdaki mücadelenin, cesaretin ve başarma azminin ilk kazandığı yerdir.” Güzel İsmayıl” lakabının kendisine yakıştırıldığı yerdir. Babasızlığın getirdiği üvey anne hışmının eziyetlerine, kız kardeşi ile yılmadan direndikleri yerdir.

Fotoğrafçı ve dönemim mobilyaları…

Geçmiş kullanımı ve mobilyalarıyla bir berber dükkanı
Çocukluk ve delikanlılığın özdeştiği, dostlukların yanında aşk ile kavgaların kaynaştığı yerdir.
Yaşanılanların getirdiği maceralarda, terk etmek zorunda kaldığı yerdir, dönmemek üzere geriye.
Ravika… Yunanistan’da, Drama’ya bağlı Türk ve Rum çiftçilerinden oluşan şirin bir köydür ve yeni bir asrın başlangıcı olan 1900 yılında İsmail Keskinoğlu’nun doğduğu yerdir.
Bir asırlık yaşamındaki mücadelelerin, maceracı ruhu, başarılarındaki azmi, bu köyde tüm yaşadıklarından aldığı özellikleri olmuştur.

Köy Odası şimdi aynı zamanda bir toplantı mekanı, konferans salonu
Ravika köyü Keskinoğlu ailesinde önemli yer tutar. Bugünün temellerinde oradaki yaşananların önemi çoktur.
Keskinoğlu ailesi tarafından yaptırılan bu köy, Ravika’nın bir kopyası değildir. Ancak oradan kazanılan mücadeleci ruhun buraya aşılanması ile “Güzel İsmayıl’ın” yaşadıkları anıları işlenmiştir her bir yana.
Gelecek kuşak dedelerinin bugüne gelinmesinde yaşadıklarının hikayelerini unutmayacak, anılarına aşk ve dostluklarının yanı sıra yaşadıkları eziyetleri ve çileleri de ekleyecektir. Ravika’nın ruhunu taşıyan bu köy, Keskinoğlu ailesinin yaşanılanlara bakmasını sağlayacak, başarılarının altında yatan nedeni unutmayacaktır.

İsmail Keskinoğlu’nun Darama’da yaşadığı evin benzeri olarak yapılan konak

İ. Ksekinoğlu Konağından Köyün Meydanı
Sayın Sıdıka Keskinoğlu’nun, köyün oluşturulması ve projesinde öncülük ettiği, Keskinoğlu ailesinin tüm bireylerinin yapımına katıldığı bu köyde İsmail Keskinoğlu anılarıyla birlikte hep yaşayacaktır”
Görüldüğü gibi, bir tarih bilinci oluşturma ve onu nesneleştirme, geleceğe taşıma fikri esas olarak, köy projesini öne çıkarıyor. Yeni bir gelecek inşası aslında içinde bir geçmiş inşasını da içeriyor…
Ravika Köyü’nün yeniden doğuşu
Drama’nın Ravika köyünde doğan “Güzel Ismayıl” o günlerin savaş ortamında Türkiye’ye geliyor ve Akhisar’da mücadelesine başlıyor. Önce kesif başarısızlıklar ve Sakarya’da Adana’da verilen mücadeleler ve sonra başladığı nokta olan Akhisar’da bugünkü büyük tavuk, yumurta ve zeytinyağı imparatorluğunun kuruluşu…

Köyün Camisi...

Caminin içinden ve son cemaat yerinden şadırvan görünümü
Bir büyüme sürecinin ve bir ailenin isim yapma mücadelesinin hikayesindeki azim bir süre sonra çıktığı toprakları anımsamaya, doğduğu yeri anımsamaya, nostaljiyi hayata geçirmeye dönüşüyor.
İsmail Keskinoğlu 2001 de hayatını 101 yaşındayken kaybediyor. Aile onun anısına bugünkü Ravika Köyü’nü yaptırırken buna şu anda iki de müze ekliyor.
Süreci Keskinoğlu ailesi şöyle özetliyor: “Ailenin üçüncü kuşağı dedelerinin köyünü Akhisar da kurmaya karar verdiler. Temeller 2002 de atıldı. Keskinoğlu ailesinin adına Sıdıka Keskinoğlu ve Mimar Ercan Abaka Yunanistan’a giderek, Ravika Köyü’nü incelediler. Gezileri sırasında oluşturdukları fotoğraf arşivlerinden ve hala sapasağlam duran binaların mimari özelliklerinden yararlanarak kaynak oluşturdular. 1 sene süren detaylı araştırmalar sonucunda projeler hazırlandı. Akhisar’ın Kayışlar Kasabası’nda, yaklaşık 100 dönüm arazi üzerine projesi yapılan Ravika Köyü, Yunanistan’ın Drama Kasabası’na bağlı Ravika Köyü’nün aslına sadık kalınarak tam 2 yılda inşa edildi. Ravika köyü özenli ve uzun bir çalışmayla gündeme gelmiş oldu. Özellikle tavan ve duvar resimlerinde Balkan Mimarisi öne çıkıyor. Anadolu mimarisindeki motifleri de içinde yaşatan Ravika köyü bu iki ayrı kültürün birbirine ne kadar yakın olduğunun en hoş kanıtlarından.”

Köyün okulu…

Köy Okulu ve Sınıfı
Ravika Köyü projesi kapsamında şu anda Drama Yağhanesi, köy muhtarlığı, berber, bakkal, manav, marangoz, demirci, nalbant, cami, ilkokul ve İsmail Keskinoğlu’nun eski Ravika’da yaşadığı evin benzeri konak ve bunları toparlayan köy meydanı şu anda inşa edilmiş ve ziyaretçilere hazır bekliyor. Yine bu alanın hemen yanında 2007 yılında eklenmiş olan İsmail Keskinoğlu müzesi ve onun yanında şimdilik tek katlı bir müze daha yer alıyor. Kompleks içinde bundan başka bir adet Mardin evi ve bir adet Bursa evi de yer alıyor. Köyün ve müzelerin çevrelediği alanın yakınında doğal yolla ekolojik tarım yapılan seralar ayrı bir özellik olarak bulunmaktalar.
Herşey biriktirmekle başlıyor ya da biriktirdikçe…
Bir yaşantının izlerini taşıyor diye biriktirmek ve saklamak, sonra bunları korumak, geçmiş yaşamın ayak izlerini hiç yok etmeden onların sürekli üzerinden gitmek farklı bir akıl yürütme biçimi şüphesiz. Bir yol çizmenin aracı olarak biriktirmek, yeni bir şey inşa etmek için geçmişi diriltmek, bir oluşumu perçinlemek için geriye dönüp genel tarih için “kişisel tarihi” yazmak, ontolojik bir çaba olarak görülmelidir.

İsmail Keskinoğlu Müzesi
Her yeniden var olmanın ve akabinde büyümenin, güç kullanmanın, gücü tesis etmenin bir kökünün bulunması, dayanaklarının ve nesnelere dayalı yazılı tarihinin oluşması şarttır.
İsmail Keskinoğlu bunu çok önceleri keşfetmiş ve bu yolda doğduğu yeri Ravika isminde özneleştirerek bugüne taşımış. Bazen bütün (bizdekinden farklı olarak…) dünyada müzelerin niye bu kadar fazla olduğunu düşündüğümüz olur herhalde. Uygarlık denen şeyin sadece akıl etmekle ve “şıp” diye kurulmadığı, birbirini takip eden olaylar ve birikimin sonucu olduğu biliniyor artık. Biriktirdikçe daha güçlü olunduğu söylenebilir bu yüzden.

Çeşitli markalardan arabalar…

Müzede yer alan İsmail Keskinoğlu’nun otomobil koleksiyonu
Gözlemcinin baktığı yerden
Ravika köyü için basında yazılan birçok yazıda İsmail Keskinoğlu’nun “doğduğu köyün aynısını” Akhisar’da yaptırdı diye yazıyor. Oysa köyün girişindeki kitabede yukarıda aktardığımız gibi “aynısı” değil, oradan izlenimler taşıyan, oranın ruhunu anlatan Balkan ve Anadolu mimarlığı öğelerinin kullanıldığı bu köy, fiziksel özelliklerinden çok taşıdığı anlamla öne çıkarılıyor. Bu bir anlamda “gözlemci” olarak bizim işimizi kolaylaştırıyor.
Gözlemci olarak işin hikayesinin anlatımından ve aktörlerin kendileri için kendi sunumlarını aktardıktan sonra bazı noktaları da irdelememiz gerekiyor.
Zira işin içinde naif bir köy ‘projesi’ var ama projeden çok öznenin kendisi anlatılıyor, dönemsel verilerin aktarımına ait belge sayılacak bilgiler arka planda flulaşıyor. Mimar var belki ama ismi “bir” yerde geçiyor, ailenin fertleri tarafından düşünülmüş ve neredeyse ’tasarlanmış’ olduğu söyleniyor. Ve söz konusu Ravika köyünün “projesi” belki de bizim bu “gözlem” bölümüz dışında mimarlık alanına hiç sürülmemiş gibi duruyor. Acaba niye? Yapılan iş, taşıdığı anlamı dışında hacim açısından az-buz bir iş değil ama bir mimarlık yayınına (mimdap bu konuda ilk oluyor) geçmiş değil henüz.
Köyün içinde her binanın yanında tanıtım yazıları var ve bu köy ve müze projesinin ilerleyeceği söylem olarak yer alıyor ancak mimari dilde ortaya konan bir plana şu anda rastlayamıyoruz. Umarız yakın zamanda ilgililer köyün şu andaki durumunu ve gelecekte alacağı şekle ilişkin bir planı izleyicilere sunarlar.

Mardin Evi

Bursa Evi
Bir adım daha atalım, projenin uygulaması ağırlıklı olarak taş-tuğla kullanılarak yapılmış ve ‘eski’ yapı tarzı ön plana getirilmişse de, özellikle ahşap işlerinde, dönemsel ahşap işleme ve süsleme tekniği ile alakası olmayan bölümler arada sırıtıyor. Kapıların bir kısmı, basit kabartmalar ve çıtalar, ahşap tavanlardaki süslemelerin bir bölümü için orijinalliğinin tartışılmasından çok basit ve gözleme, etüde dayanmayan ‘ucuz’ işler olması öne çıkıyor. Her ne kadar yukarıda bahsettiğimiz gibi “Drama’daki köyün aynısı”nın yapılmadığı söylendiği için proje; bu tür eleştirilerden bir anlamda muaf tutulmayı istemiş olsa bile, bu denli iddialı olunan bir konuda daha rafine araştırmalara ve daha titiz uygulamalara yer verilmeliydi.
Oysa berber, bakkal dükkanında, yağhanede ve konakta birçok mobilyanın seçimesi, eskiden kalan koleksiyonların sergilenmesi çok başarılı. Yine Keskinoğlu Müzesi bina olarak da sergileme düzeyi olarak da övgüyü hak ediyor. Hele içindeki araba koleksiyonu, bir benzeri daha var mıdır acaba dedirtiyor.
Dolayısıyla “gözlem”cinin baktığı tarafta mimarlığın daha fazla önemsenmesi gereği görülüyor. Köyün adı olan “Ravika”nın bir marka düzeyine yükseltildiğini, bütün söylemin bu marka etrafında döndüğünü fark ediyoruz.

Tavan detayı
Oysa Ravika’nın anlatılan hikayesi kadar ortaya konulan ürünün yapılış süreci, nedeni, tasarım fikri, temsil edilen geçmişle kurulan bağın niteliği kavramsal düzeyde dengeli bir şekilde ele alınıp, bu tarafı da ortaya konabilirdi.
Olumlu sayılabilecek bir “müze” köy yapma cesareti ve başarısı, umarız bundan sonraki Ravika’nın, ilerisi için planlanan yapım aşamalarında mimarlık boyutunu ifade etmeyi göz ardı etmeden gerçekleştirilebilir.
Hazırlayan: Hasan Kıvırcık
mimdap



309 Yorum
mehmet sermet küçükaslan
hem çok önemli hem de biraz ihmal edilmiş ve bence sahipleri olan tavukçuluk firmasının mali durumundan dolayı göz ardı edilerek unutulmuş bir yer burası. keşke ilerletilseydi.
berivan yalçınkaya
Ravika köyü bir el atmayı bekliyor sanki, belki bir kruatör gerekli sunumlar için, sanat tarihçisi ve iyi bir restoratör mimar. Dokunuşlarla çok iyi bir yere gelebilir.
Esma Çakırözer
Ravika belki iyi niyetle düşünülmüş ancak yeterli uzman çalışması alınmadan ve toplumla kurulacak ilişki stratejisi çok iyi belirlenmeden yola çıkılmış bir proje gibi duruyor. Geri geri gidiyor bu yüzden. Yeniden ele alnıması ve düzenlenmesi iyi olabilir.
Songül Çakır
Ravika gibi tarihi referanslara dayalı olarak yeniden üretilmiş bir köy için bugün ne yapılabilir? Ravika yı zeytinyağı markası haline getiren şirketin, ilk girişimi mutemelen aile büyüğü için bir anı nteliği de taşıyor. Buraya kadar elbette olumlu ancak bu zamandan sonra köyün öncelikle mimarlık ve sanat tarihi açısından düzenlenmesi, uzmanlar elinde gözden geçirilip çeki düzen verilmesi gerekir. Diğer taraftan her halükarda bu köyün kamuoyuna sunulması, bir değer taşıyacak biçime getirilmesi, sadece Akhisarlı şirketin özel koleksiyornu biçiminden çıkarılması gerekir.
Yavuz Karaçam
Bence iyi bir girişim ve proje ama bazı eksikleri var. Birincisi, daha profesyonel bir mimari hizmet alma süreci olmalıydı. İkincisi, topluma mal edilmesi ve tanıtılması noksan. Üçüncüsü sadece bir zeytinyağı markasıyla aynı ismi almış gibi gösterilmesi riskli. Dördüncü ve son olarak da köyün yapılışı on küsür seneden fazla zaman olmuş, geliştirilmesi ve halka açılması sanki unutulmuş gibi. Tabi; arkasındaki büyük tarımsal üretim grubunun maddi olarak zor durumda kalması, köyün ilgisiz kalmasına yol açmış da olabilir.
Pelin Kaplanoğlu
Sanırım Ravika biraz yerel ve alaturka kafayla düşünülmüş, hem ulusal hem de uluslararası temsil edeceği ifade alanı işin içine katılmamış. Sanki önemli bir iş insanının koleksiyonu tadında kalmış. Tanınırlıktaki eksiklik bu galiba.
Veysel Uzunoğlu
Niye bu tarihsel verilerle kurulan köyü gündemlere taşıyamıyor ve tanıtamıyoruz? Niye acaba?
didem altınsoy
daha da değer kazanmalı bence, yolda tanıtım levhaları olmalı
Kasım Alaybeyoğlu
Hem şaştım hem sevindim hem de bu denli gündem dışı olmasına aklım ermedi.
Taci Kahraman
Ravikacılar kusura bakmazlarsa ben Suphi beyin açtığı yolu biraz daha derinleştirmek istiyorum. Baba İsmail bey bir nostalji abidesi olarak yaşadığı köyün replikasını yaptırıyor. Replika sonuçta ama yine de bir araştırma, belgeleme, belli bir mimarlık kurul ve ortamıyla paylaşmak, bunu kuralına göre yapmak yerine, “ben yaptım oldu” var bu işte. Yeterince zenginleşse bile “üst sınıf” olamama hali, köylülük refleksi kendini alttan veriyor. Beyefendi köyün yanına müze yaptırıyor, yaşadığı ev, bakkal, berber derken müze? Sonra Ravika neresi Mardin evi de eşe hediye olarak yaptırılıyor. Tam çeşitlik, ne alırsa buyur işleri bunlar, aklıma böyle geldi, gönlüm böyle istedi. Doğru düzgün bir danışman ve proje müellifi ile çalışılsa daha başka olurdu. Belki de utangaçlık ve dışa kapanmak bundan olabilir.
Suphi Demirdizen
Düşünüyorum da böyle bir yer niye var? Diyelim kişisel ya da aile nostaljisi ağır bastı, olanak da var, bir bina değil iki değil köy yaptırıyorsun, arabalarını sergiliyor müze yapıyorsun. Aristokrasiden gelmiyorsun ama zenginleşmişsin ve sınıf atlayıp artık geçmiş kültürünü yaşatmak istiyorsun. Bu arada ticaretine marka da yapıyorsun. Hepsi arada hatalar olsa da iyi şeyler diyelim. Tamam da niye topluma açmıyor, niye kamusal bir yere dönüştürmeyi planlamıyorsun? Niye?
Mahmut İncedayı
İyi bir girişim modeliydi Ravika köyü, anıları canlandırırken bir markaya da öncülük ediyordu. Ama kendi içine kapalı oluşu ve doğrıu bir sunumunun yapılamayışı, belki de dünya çapında ünlenebilecek bir yeri bana kalırsa köreltti.
nedret okçu
Kayyuma kaldıysa orası vay halimize. İnşallah yazık etmemiştir bu güzelim köye.
Özcan Yayla
Keskinoğşu şirketlerine kayyum atandıktan sonra Ravika köyü ne oldu? Ailenin elinde mi kaldı yoksa ona da mı kayyum bakıyor?
Döndü Yılmazer
Ravika markası sahipleri sanırım bir ekonomik kriz yaşadılar ve bu güzel alanı sattılar diye duydum. Satın alanlar da bu birikime saygı gösterip böyle bir köy-müzeyi yaşama kavuşturabilir, ziyarete açabilir.
Tekin Arıcan
Bu nedir gerçekten, bir örneği daha var mı Türkiye’de merak ediyorum. Tebrikler, saygılar emeği geçen herkese.
nebahat akyıldız
Bir efsaneyi diriltmek önemli elbette ve bu çaba kutlanmalı. Ancak bu işin tasarımcısını göremiyoruz, mimar kim acaba?
Özlem Çavuşoğlu
Gerçekten niye böyle saklı gizli bir noktada kalmış bu köy. Mimdap olmasa öğrenemiyoruz. Oysa kamuya açılmalı. Daha iyi olmaz mı? Yetkililer konuyla ilgilelnir misiniz.
Cem Tataroğlu
Bir kaç defadır bu sayfayı açıyorum ve İzmir’e giderken ne bir levha ne bir işaret bir türlü bulamıyorum. Sayın RAVİKA cılar, lütfen bir levha ile uyarın bizi ve gezelim.
nalan kulaksız
Gördüğüm en müthiş yerlerden biri. Sayın RAVİKA sahipleri, bu köyü kamuoyuna açın lütfen.
gaye başar
Nasıl buldum internetten, mimarlık yayını vasıtasıyla. Neden başka bir çabası yok bu firmanın? Sadece MMDAP yayın portalı mı önemli bulmuş bu köyü? Büyük bir tanıtım ve reklamı hak ediyor aslında.
Umur Doğan
En zor zamanlarda bile hepimizi umutlandıran bir şeyler çıkıyor en azından. Tam yıkıldık derken sevinçli güzel bir olay tekrar ayağa kalmamıza neden oluyor.
Tülay Karlıdağ
Akhisar’dan çıkan bir insanın bir Avrupalı gibi kentine çevresine yatırım yapması, marka oluşturması ve böyle bir köy yapması bizim için hayret verici bir şey. Örneği yok bence. O yüzden de çok değerli.
suphi yeşildağ
Keskinoğlu efsanesinin en güzel anlatımı. Aile elinden çıkarmaz umarım burasını.
Abdurrahman Yıldız
Enfes proje, bir anı bu kadar iyi yaşatılır. Çok önemli bir örnek bu ülke için.
Rasim Özalp
Gözlerime inanamıyorum, İsviçre’de miyim, İspanya’da mıyım? Nasıl olabilmiş?
hasan bilgetekin
Daha ne söylenilsin, herkes övgüsünü belirtmiş. Ben de görünce inanamadım. Bu ülkede arada sırada iyi şeyler de yapılıyormuş dedim.
Sabri Konaklı
bir festival düzenlenemez mi? geçmişle geleceği birleştiren. bu muhteşem köy için bir şeyler yapılmalı.
nermin uslu
Keskinoğlu firması yapılan bu çalışmanın önemini kavradı mı diye merak ediyorum. zira bu örnek nasıl tanıtılmaz diye meraktayım? sırf baba “güzel ısmail” anısı için olamaz böyle bir köy, bütün dünya bilmeli.
dolunay erkin
Bu yayın yapılalı zaman geçmiş. Sanıyorum Ravika şimdi daha gelişmiştir. Yazı olağan üstü ve yol gösterici. Geçmiş zamanlardan bir köy nasıl yapılır sorusunun bütün yanıtları var. Yapılanlar çok güzel ancak devamı ve örnek bir köy ve anı mekanı yaratılmalı burada.
Yüksel Yenice -Çağlar
Akhisar lıyım, annem Bulgaristan göçmeni Kırcaali den, babam da Drama nın Ravika köyünden 7 yaşında gelmiş ve Keskinoğlu ailesini çocukluğum ve gençliğimden çok iyi tanırım. Kızları Firuzan la da Kız meslek lisesinde sınıf arkadaşlığımız da oldu..Ancak anne-babamın yaşadığı göç olgusu benim de kaderim olarak 1973 yılında Almanya ya göç ettim. Anne- babamın vefatlarından sonra Akhisar la bağım gittikçe azaldı. Ancak Keskinoğlu ailesinin bu değerli köyü ve müzeyi Akhisar a kazandırdıklarını duyup okuyunca kökenlerime merakım daha da arttı. İlk fırsatta bu köyü ve müzeyi gezip Keskinoğlu ailesini şahsen Mübadelelerin geride bıraktırılan acı tatlı anılarıyla bu güzel eserleri Akhisar a babalarının anısını yaşatarak kazandırmalarını yürekten kutluyorum…Sevgi, saygı ve selamlarımla..
süreyya ışık
Olamaz böyle bir şey. Bu ülke için beklenmedik sürpriz. Bu kadar iyi bir şeyi niye herkes bilmiyor?
mümtaz ali derviş
Bu müthiş eseri dünyaya tanıtmak lazım bence de. En yakın zamanda ziyaret edeceğim.
Osman Fidan
Keskinoğlu grubu aslında bir sorumlulukla yüklü bir yandan Bu kadar olumlu bulunan ve herkesi hayran bırakan bu köy dünyaya tanıtılması lazım. Önce Türkiye’de Ravika duyulmalı. O yol üzerinden gelip İzmir ya da İstanbul istikametine geçenlerin uğrayacağı bir şekle çevrilmeli.
metin özen
Keskinoğlu markası bir yana bu girişim bir yana. Nice sermaye sahibi iş sosyal bir konu yaratmak olunca beceremezler, bilmezler. Bu çok usta işi.
ayfer ekizler
yok böyle bir şey diyorum. nasıl bir öngörü, üstelik yapılalı epey zaman geçmiş, yayın kuruluşunu kutluyorum, bu kadar derli toplu anlamlı bir şekilde yansıtmış. Keskinoğlu şirketleri hem ülkede hem dünyada ortalığı ayağa kaldırmalı bu sosyal projeleriyle.
Gülçin vuranel
Gerçekten yanından geçerken çok beğendik. Araştırdım muazzam birşey yapılmış. Görmek gezmek ve kızımada göstermek çok isterim.
Gültekin Yılmaz
Almanyadayım ve ülkemde böyle bir şey yapılmış olması bana inanılmaz geliyor. Eğer fırsat verilirse tatil için geldiğimde ziyaret etmek isterim.
Keriman Çobanoğlu
İnanılmaz bir müze köy. Umarım bu köy detaylarla ve yeni maksada uygun eklerle geliştirilmektedir. Yazı ve inceleme mükemmel. Buradaki ince eleştirileri de Ravika sahipleri göz önüne almalıdır diye düşünüyorum.
Fahrettin Aslan
Sayın Keskinoğlu Ailesi,Harikasınız zoru başarmışsınız.Kutlarım
Yılmaz ÖZYURT
Bana bu güzel-anlamlı ve yüreği sevgi dolu aileyi ve yaptıklarını, görmemi sağlayan arkadaşım İsmail Gültekin’ e teşekkürler. Ortaya çıkardıkları inanılmaz emeklere, hümanizmaya , dahası hoşgörülü toplumsal yaşamı öne çıkaran görüşlere hayran kaldım, şapka çıkarıp saygı ile eğildim. Öncü aileye sonsuz teşekkürler. Bu yapılanlar hepimize örnek olmalı. Ülkemize örnek olmalı.
Projeye çakıl taşı koyanlara bile sonsuz teşekkürler.
UĞUR SEZGİN
ÇOK GÜZEL. İNSAN DUYGULANIYOR. BABA TARAFIM YUKARIDA YAZAN BİRÇOK İNSAN GİBİ, ORALARDAN MÜBADELE İLE NAZİLLİYE GELMİŞLER. EN BÜYÜK ÜZÜNTÜM BABAM RAHMETLİ OLMADAN O TOPRAKLARA GİDEMEDİK. KESKİNOĞLU AİLESİNE VE EMEĞİ GEÇENLERE ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.
İbrahim Özen
Sn,Keskinoğlu ailesi öncelikle sizleri tebrik eder,teşekkürlerimi sunarım.Bizde Dramanın kırlar köyünde 1924 Mübadelede Bursaya gelen aileyiz.Rahmetli aile büyüğünüzün başarılarını taktir ediyor.siz üçüncü kuşak olarak yaptığınız Ravika köyünü görünce çok memnun oldum.Başarılarınızın devamını dilerim.
sell digital goods online
Really great post – many thanks!
Azmi Gürer
Bu gün,toplum bireyleri eskiye düşman yeni bir kültürün parçası yapıldı.Yenisini aldığında eskisini atki yerine yenisini koyabilesin.Oysa her parçada bir anı saklı.Gelişen sanayi, tüketim toplumunu yarattı,daha fazla kazanabilmek adına.Hiç kimse,yaşamı anlamlı kılan ruh nerede diye sorgulamadı.Çok mükemmel,alkışlanacak bir düşünceye imza atılmış.Örnek oluşturması dileklerimle.
zuhal göyenc
ey sevgili insanlarım lütfen bu yüce duyguları örnek alın
ilhan dülger
Ailesi aynı bölgeden muhacir biri olarak üzüntü duydum. Özlem duymak, birşeyler yapmak istemek çok iyi de… ortaya çıkan şey, Türkiye’nin 1800’lerin sonundan itibaren yaşadığı kültür bunalımını ve bunun sonucunda ortaya çıkan curcunayı gözler önüne seriyor. Denir ki, bir medeniyet çöküşe geçtiği zaman önce müziği ile mimarisinde bozulma görülür. Medeniyet, önce bir şehir planıdır. Burada bir köy planı bile yok. Anadaol’ya sürülmüşüz; burada Yunanistan’daki bozulmayı – daha istikrarlı bir dönemde – aşmak için birşeyler yapmalı değil mi idik? İnsan toprağına özlem duyar, ama o hale özlem duymak niyedir? Bu köyün, o kültür bunalımını aşmak için bir yçabası yok.
Aysel Tuna
Eminim memeleketi animsatacak birsey yapabilmek her gocmenin hayaliydi. Ne mutlu sizlere!!!. Bize de hem “dun gece dusumde memleketteydim” diyen yaslanmis aile bireylerimizi Ravika’ya goturp gezdirmek hem de bu guzellikten gocmen biri olarak gururlanmak duser. Baska ne desek az.
gülşen selçuk
AKHİSAR ımızı ve AKHİSAR Halkını gerçekten seviyorsanız o kötü kokuyu yok etmenin bir çaresini bulursunuz
GÜLŞEN
Tebrikler…Bu olağanüstü çalışmanızı Keskinoğlu tavuk çiftliğinden zaman zaman da olsa 2-3km ye kadar yayılan kötü kokuyu engellemek , kaldırmak için harcamak dileklerimizle başarılarınızın devamını dileriz…
vedat durmuş
29.12.20011 TARİHİNDE İZMİR SEYAHATİM ESNASINDA BÜYÜK BİR HEYECANLA KÖYE GİTTİM FAKAT KAPI KAPALI ZİYARET ETTİRMİYORLAR .GÖREVLİLERDEN ZİYARET İÇİN RİCADA BULUNDUK AMA NAFİLE .ANLIYACAĞINIZ BÜYÜK BİR HAYAL KIRIKLIĞI İÇİNDE GERİ DÖNDÜK.
vedat durmuş
bu köyü internetten ilgi ile izledim vede ilk fırsatta ziyaret etme kararı aldım.izmir seyahatimdede bu isteğimi gerçekleştirmek üzere köyün kapısına heyecanla gittim.büyük bir hayal kırıklığı yaşadım çünkü kapı duvardı vede köyü ziyaret etmek gezip görmek yasaktı.köyün giriş kapısı önünde karşılaştığımız bir görevliye ziyaret isteğimizi ilettik oda mümkün değil demesine rağmen bir yerlere telefon ederek bizim için izin koparmaya çalıştı ama mümkün olmadı.hani nasıl derler kendin pişir kendin ye misali adamlar kendi gezmeleri için bir eser yaptırmışlar ama ahaliye maalesef kapalı.üzülerek kapıdan ayrılfık.tarih 29.12.2011
belgindibek
önemli olan cok para değildir . Kalıcı olmak ,üretmek ve geleceğe bırakmak cok güzel .(,geride kalanlar seni nasıl anımsayacak ) önmli olan budur
ömer namık saygı
SBAYRAMDA ZİİİİYARET ETMEK İSTİYORUZ AÇIK OLUYORMU SELAMLAR
ömer namık saygı
bayramda ziyaret etmek istiyoruz her zaman açık olmuyor dediler doğrumu bilgi verirseniz memnun oluruz selamlar ECZ
ÖMER NAMIK SAUGI ALANYA
Turcan Kanık
Bir rüya. Böyle bir rüyayı ben neden gçremedim. Kendimi suçlu hissediyorum.
NECMİ UYCAN
UZUN BİR SÜREDİR HABERİM OLAN RAVİKA KÖYÜNÜ ÇEŞMEYE GİDERKEN VEDE DÖNERKEN ZİYARET ETMEK İSTEMEMİZE RAĞMEN GÖREVLİ TARAFINDAN VEDE KAPALI OLMASINDAN ZİYARET EDEMEDİK.ÇOKTA ÜZÜLDÜK.HİÇ DEĞİLSE BÜYÜK ŞEHİRLERDEN GELECEKLER İÇİN İNTERNET ÜZERİNDEN MÜRACAAT EDEREK GELİŞ SAATİ VE İSİMLERİ ALINARAK YARDIMCI OLUNAMAZMI.MADEMKİ MİLLİ KÜLTÜRE BİR KATKI YAPILMIŞ PAYLAŞILMASI,TAKDİR GÖRMESİ,HEM RAVİKA MARKASINA BİR AİDİYET HEMDE SADAKAT YARATIR DİYE DÜŞÜNÜR,EMEĞİ GEÇENLERE BURDA GÖRDÜKLERİMDEN DOLAYI TEŞEKKÜRLERİMİ SUNARIM.
nurdan
arkadaşlar ben akhisarlıyım, tam olarak ziyarete açıldımı bilmiyorum ama adres istemişsiniz Akhisar’dan izmire giden yolda kayalıoğlu köyü var onun yakınında keskinoğlu çiftliği tam olarak orada, böyle bir köy yok buralarda, bu köyü yaptıran keskinoğludur, Bulgaristan’dan göçen keskinoğlu ailesi oradaki yaşadığı köyü canlandırmak amaçlı bu köyü yaptırmıştır.
SAFFET ULAŞ
KİM DEMİŞ KÖY. KİM DEDİYSE SÖZÜNÜ GERİ ALSIN. CENNET BİR MEKAN. O DEDELERİN ELLERİNİ ÖPEYİM. BİZİ YILLARDIR YÖNETENLER GÖRSÜN DE UTANSIN.
zeliha Akçagüner
Lütfen bana bir iletişim telefonu yollar mısınız. Çünkü 22Ekim Cumartesi( 2011) günü Karşıyaka Emekli öğretmenler Derneği olarak köyünüzü görmeye geleceğiz.
ZELİHA AKÇAGÜNER
Cep: 0533 551 88 01
zeliha Akçagüner
Ben köye ilişkin yorumumu orayı gördükten sonra yapmayı düşünüyorum. Biz, Karşyaka Emekli Öğretmenler Derneği olarak
22Ekim cumartesi(2011) günü köyünüzü ziyaret etmek istiyoruz. Öncesinde iletişim kurabileceğimiz bir yetkilinin telefonunu yollarsanız seviniriz.
Emekli öğretmen ZELİHA AKÇAGÜNER
cep: 0533 551 88 01
Mefkure Dinçer
Okuduklarım ve gördüklerim bana New-Yorkta gördüğüm bir müze-köyü hatırlattı. En hoş olanı da bakkaldan birşey olmak için
cebinizdeki parayı köyün bankasına gidip değiştirmeniz gerekiyordu.
Herşeyi devletten beklemek yerine imkanı olan girişimciler veya
guruplar bu türlü çalışmalar yaparlarsa hem tarihimizin bir bölümünü
yansıtmış, hem turizm gelirimize katkıda bulunmuş, hem de yurt-
daşlarımıza nostaljiyaratmış olurlar. Emek verenlere teşekkürler.
SEBAHAT ABDULLAHOĞLU
TEK KELİME İLE MÜKEMMEL.tOKİ BİRAZ İNCELEME YAPSIN .BELKİ DERS ÇIKARTIR.şEHİRLERİ BETON YIĞININA DÖNÜŞTÜRMEKTEN VAZGEÇER.BELKİ.
nurdan kılınç
ravika ismini duyduğum ama böyle ayrıntılı şekilde bilmediğim görmediğim güzel bir yer. resimlerini ve hikayesini gördükten sonra bende görmek isterim diyorum.darısı nice köylerimizin ve ilçelerimizin başına ! emeği geçenlerin ellerine sağlık.
Nesrin Altıntop
Ravika bence harika bir yer. Bu yerin geliştirilmesi ve turizm faliyetine dahil edilmesi gerekir. Şu anda zeytinyağı markasının prestij köyü gibi. Yapanları kutlar daha geniş bir çereçeveye yayılmasını dilerim.
Ersin TALAY
Tatil dönüş güzergahımı değiştirip Akhisar’a mutlak uğramaya karar verdim. Müzeler açık olmasa bile dıştan görmek bile yeterli benim için.
Güzel Ismayıl’a rahmet diliyorum ve babalarının mirasına sahip çıkan çocuklarına teşekkür ediyorum. Keşke ciddi bir TV akıl etse de tanıtımını yapsa.
Medine SAĞDIÇ
Harika bir görünüm, muhteşem, kendimi farklı dünyada hissettim,ayrıca da Atatürkün büstüde çok yakışmış o köye emeği gecenlere binlerce teşekkürler,en kısa zamanda ziyaret etmek üzere
Selami TONGUÇ
Böyle bir güzelliği bizlere bahşettiğiniz için KESKİNOĞLU grubuna binlerce teşekkürler.Umarım diğer grup ve kişilere örnek olurlar.Sağolun,varolun.Allah sizlere daha çok versin.Sağlıklı ,mutlu ve de bol kazançlı günler dilerim.
CEMALİ ÇETİN
ANNE TARAFINDAN SELANİK-NEVREKOP BALKAN HARBİ MUHACİRİYİM.NEVREKOP,KAVALA VE DRAMA SELANİK’İN ÜÇ ŞİRİN KASABASIYMIŞ.BU YÜZDEN KENDİMİ RUMELİLİ KABUL EDİYORUM.SEVGİLİ HEMŞEHRİLERİMİ BU GÜZEL PROJELERİNDEN DOLAYI KUTLUYORUM.
CEMALİ ÇETİN 9 AĞUSTOS 2011,İZMİR
SABAHATTİN YAZ
BÖYLE BİR TESİSİ BU ÜLKEYE KAZANDIRAN KESKİNOĞLU AİLESİNE-FİRMASINA DAMLA KADAR KATKIDA BULUNMAK İÇİN MARKETLERDE BUNDAN SONRA KESKİNOĞLU MAMULLERİNİ ARAYACAĞIM VE TÜKETECEĞİM.
KENDİLERİNİ TEBRİK EDİYORUM.
Avukat İskender Kazaz
Bu yorumun sahinin de bir Rumeli Kosova Kaçgını olarak başta bana bu bilgileri gönderen Neval Konuk Hanım olmak üzere Keskinoğlu ailesinin bu yadsınamaz kadirşinaslık ve başarısı önünde saygı ile eğiliyor, Tüm fertlerini kutluyorum.İyi varsınız!İlk fırsatta bu güzl eseri ziyaret etmek ,Güzel İsmail’in ruhuna fatiha okumak boynumuzun borcu oldu artık.Saygılarımla.
Mehmet Sahinoglu
55 YILLIK AKHISARLIYIM (1956-2011) BU ORNEK TARIHI YERLESIMDEN HABERIM YOK VE HIC DUYMADIM. SON KESKINOGLU AILESI FERTLERIYLE (2 KUSAK) AKHISAR ASKERI HAVA MEYDANINDA GARNIZON KOM. ALBAY (SIMDI GENERAL) CUNEYT KAVUNCU DAVETI UZERINE GITTIGIMIZDE 2007 DE GORUSMUSTUK. BILSEYDIM VE SOZU EDILSEYDI ELBETTE GORMEK ISTERDIM. INSALLAH BIR DAHA KI SEFERE. COK HARIKA BIR PROJE VE TEBRIKLER. UNESCO KULTUR MERKEZININ HABERI VAR MI BOYLE BIR OLSUMDAN? ADAY OLUP DUNYA ODULLERI ICIN BASVURULURSA IYI OLUR. TURK/YUNAN KULTUREL VE TICARI ISBIRLIGI ICIN COK GUZEL BIR ORNEK. BABAM RAHMETLI DR. KAMIL SAHINOGLU(ESKI DONEM 1969-73 MANISA MILLETVEKILI) ISMAIL KESKINOGLU’NDAN 1956’LARDAN ITIBAREN HEP EVIMIZDE NE KADAR CALISKAN VE URETKEN OLDUGUNA DAIR SITAYIS VE OVGUYLE SOZEDERDI KI KESKINOGLU TAVUK CIFTLIGINE GITTIKLERINI DE ANIMSARIM ESKI YILLARDA. BABAM KAMIL SAHINOGLU 1999’DA 80 YASINDA VEFAT ETTI. DEMEK ISMAIL BEY 2001’E KADAR 101 YIL BU DUNYADA KONUK OLMUS. ALLAH HER IKI DUNYADAN GELIP GECMIS ESKI DOSTA GANI GANI RAHMET EYLESIN.
KESKINOGLU AILESINE SAYGILAR VE TICARI BASARILARININ DEVAMI DILEKLERIMLE. BIR DAHA ZIYARETIMDE RAVIKA’YI SESSIZ SEDASIZ GELIP GORECEGIM EGER OZEL IZIN VEYA VIZE GEREKMIYORSA!
Dr. Mehmet Sahinoglu, Diorector, Informatics Institute, Auburn University Montogmery, Montgomery, AL 36117 USA
Tel: 1-334-538-5445
Osman S.Ayyüce
Sayın Keskinoğlu ailesini bütün kalbimle kutluyor, tuttukları her işde Tanrının onların yanında olması için ndua ediyorum. RAVİKA köyünü, 85 yaşında ve Avustralyada yaşayan bir Türk olarak gidip görebilmem imkansız fakat bir arkadaşımın göndediği iletide gördüğüm resimler beni çok etkiledi. Demek ki, istenirse yapılabiliyormuş..Milyarları şu veya bu yoldan kazananlar birazcıkı olsun utanırlarsa belki daha birçok RAVİKAlar yapılabilir. 09 07 11 Osman S. Ayyüce
ali dilber
Dostum Atila Alpöge bu iletiyi göndermese geçen yıl keşfetmiş olduğum RAVİKA zeytinyağının hikâyesini bilemeyecektim. Sizi yakında ziyaret edeceğim, yeni yazdığım:” SELENİK ALEV ALEV” adlı romanım için görüp soracağım çok şey var “Nea Ravika”da.
Ali Dilber 4.07.2011
Ayşe Alemdar
Daha görmedim ama okudum, resimlere baktım ve içimden ” Yarabbim Keskinoğlu ailesi gibi aileler ülkemizde çoğalsa, yaptıkları kütlelere örnek olsa ” diye dua ettim. Keskinoğlu benim için sadece bir ticari marka idi ama Ravika projesi ile sonsuz hürmet duyduğum bir isim oldu. Teşekkürler
miraç
ben akhisarda askerlik yapmıstm.gercekten görülmeye değer bir çalışma mükemmell
Anonim
Henry Ford’un Detroit’te kurduğu Greenfield Village kendi kültürümüze başarıyla adapte edilmiş. Emeği geçenlere sonsuz teşekkürler. En kısa zamanda ziyarete açılması dileğiyle…
Anonim
Tek kelimeyle harika
ayse tuna
Tek kelımeyle olaganustu en kısa zamanda gıtmek ısterım Keskınoglu aılesıne tesekkurler
sehersezer
olağan üstü harika ilk fırsatda gelmek istiyorum önümüzdeki yıl 70 yaşında olacağım inşaalahgelip görmek en az bir hafta köyde kalmek isterim .
İSMAİL ŞENTÜRK
Keskinoğlu ailesine çok teşekkürler geçmişi gelecekle birleştirerek bizlere ve dünyaya sunmuşlar.Gerçekten ÇOK TEŞEKKÜRLER
Ömer Önder
Bu güne kadar gördüğüm en güzel ve anlamlı bir tablo,bir düşünce yumağı,bir idenin gerçekleştirilmesi
Bu projede emeği geçen herkesi içtenlikle kutluyorum
Ersoy AKDEMİR 1 Ekim 2010
Köy deyip geçmeyin! onun içindeki bir haneyi bile donatmak için
vizyon, heves, estetik gerek. Siz herşeyi bir tarafa bırakın, bu gü-zelim eserlerle birlikte, iyi bir vatansever olarak bu ülkenin vatan-daşlarına ve ekonomisine arkanızda bırakacağınız devasa eserler yarattınız. Bu köy ise, onun ne derece değerli çapa ve özverilerle
meydana getirildiğinin hikâyesini anlatıyor. Sizi candan kutlarım.
hatice şafak
Sevgili Keskinoğlu Ailesi, herkesin belirttiği gibi çok güzel bir eser yapmışsınız. Dedemle dedeniz, babamla babanız arkadaştılar bizimkilerde dramadan 1924 te göçmüşler. Akhisarda birlikte bir sürü iş yapmışlar anılar dedemden ve babamdan bize de geçti. Bu köye hep birlikte o ruhu da yansıtalım “en büyük zenginliğin dostluk, en önemli değerin aile, en değerli aile üyesinin çocuklar, yaşanılan yere saygı, ve bu değerlerin yaşanılarak çocuklara aktarılmasını, hiçbir şeyin değiştiremeyeceği varolma duygusunun hazzını insan sevgisini, hiç bir şeyden yakınmama ruh hallarini de yansıtalım. Dedemin sokakta yürürken bastonu ile taşları kenarlara ite ite dolaşması ve “birangi çocuk takılıp düşmesin” sözlerini, ziyaret ettiği karısının süt kardeşi ninenin ona “agum” diyerek nasıl kahve pişirerek ikibüklüm hizmet ettiğini, akraba olarak dostlarını bilmelerini çünkü ancak bakabilecekleri kadar çocuk sahibi oldukları için geniş ailelere sahip olmadıklarını………. Bizim için yerler, eşyalar önemli değil paylaşımlar, ruhlar çooook önemlidir. RAVİKA ancak o zaman “güzel ismayılın” köyünü yansıtabilir diyorum. Gelin hep birlikte bu değerleri paylaşalım ve bilmeyenlere aktaralım..
Hatice Şafak
Yücel ERNA
BRAVO ve tebrikler sayın KESKİNOĞLU AİLESİ.Emeğinize ve gönlünüze sağlık.Çok güzel bir örnek.Kutluyor,sevgiler ve başarılarılı çalışmalarınızın devamını diliyorum.
SABİT EREN
hani bir şarkı var, DİL SUSAR FASLI AŞKI SAZ GEÇER, hatırladınız mı ? işte burada SÖZÜN BİTTİĞİ yerdir. Emeğiyle çalışıp üretmiş ve kendi öz kültürünü, yaşatabilmiş bu kişilere, sülayeye hayran kalmamak ne mümkün.
benim bir de dileğim var ; Bu güzel başarı, diğer toprak sahiplerine de örnek olsun. Özellikle doğudaki toprak ağaları gezip görsünler, örnek alsınlar, kendi topraklarında da böyle yapsınlar. Yaşam biçimlerini değiştirsinler, tabii yapabilirlerse.
Kültür zenginliğini, başarı ve çalışma zenginliğine bir de para vasıtasını ekleyebilen bu insanlara, bu soya, ancak saygılarımı ve sevgilerimi sunabilir, devamı için Allaha dua edebilirim
sevgi, selam , sağlık ve esnlikler dilekleriyle
sabit eren
Yasemin Şenol
İzmirliyim ama burnumuzun dibindeki bu güzellikten haberimiz bile yok.Köyü buhale getirenlerin,emeği geçen herkezin eline koluna sağlık.Tanıtanlarada ayrıca teşekkürler.Döne döne izledim vede okudum harika çok beğendim.İnşallah enkısa zamanda açılrda bizlerde görmeye geliriz.
Selmin Gunoz
Olaganustu.Boyle bir yeri daha once bilmiyor olmaktan dolayi cok utandim.Ilk firsatta gidip ziyaret edecegim.Bir cok kisinin belirttigi gibi nasil gidilecegi ile ilgili bilgi yazarsaniz cok iyi olur.Gitmeden once kimle irtibata gecilebilir?Her an gezip gormeye acikmidir?O toplanti salonunda bir aktivite gerceklestirmek mumkunmudur?
Abdulkadir Turgut
Bir insan olarak güzel bir eser meydana çıkmış diyebilirim. Ancak insanlığın onca sorunu varken eşek yüküyle parayı 3-5 kişinin anca ziyaret edeceği bir yere neden bağladıklarını da anlayabilmiş değilim.. 100 dönüm de yer harcanmış bunun için.. Onun yerine Akhisar’da olsun, diğer kentlerde olsun onbinlerce işsiz genç var, onlara iş kurmaları için sermaye yardımı yapsalardı da bu ego ürünü köyü yapmasalardı daha faydalı olurdu.. Şimdi sormak gerekir: Bu köyü neye faydası var? Hiçbir şeye.. Keskinoğlu’nun şirketini nasıl kurduğunu, onca toprağı nasıl aldığını, Akhisar’ı senelerce nasıl gelişimden uzak tuttuğunu tekrar hatırlamakta fayda var.. Bu ekonomik kriz ortamında insanlarımız 100 gram et alamazken bu burjuva kesimi beyaz et fiyatlarını diledikleri gibi yükseltiyorlar.. Onlar zenginliklerine zenginlik katarken de insanımız “popülist” mantık ile alkışlamaya devam ediyor. Vatandaşın paraları ile kurulan bir imparatorluk, ama vatandaşa hiç bir katkı sağlamayan burjuvazi popülist mantık.. İşe yaramayan şeylere para yatırma görgüsüzlüğünü zenginlerimiz ne zaman bırakacaklar acaba ve bu dünyanın “ölümlü” olduğunu ve Allah’tan başka gidecek bir yerimiz olmadığını ne zaman hatırlayacaklar? Ayrıca bu tür boşa para harcamaların Akhisar’a da hiçbir şey katmayacağını herkes biliyor. Maalesef gerçeklere gözlerimizi kapatıyoruz, o kadar!
Şeref Kanat
Sizi kutluyorum, benim dedelerim de Drama’dan Trakya’ya göç etmişler. Çok duygulandım. Şimdi mümkün olduğu kadar Keskinoğlu ürünlerini kullanmaya özen gösteriyorum. En kısa zamanda da Ravika Köyünü ziyaret etmeye çalışacağım.
Selam ve saygılar
Gülsen Aras
Tebrikler,
Tek kelimeyle harika, orada yaşamak isterdim, gözlerime inanamadım, Ömrüm yeterse vakit bulup oraya gitmek ve görmek istiyorum.
Neşe GÜRKAŞ
esasen gidilecek yaşanacak başka bir dünya olmadığını , elimizde tarihte bir, bugünde bir, yarında da bir olacak nefes alabileceğimiz tek dünya olduğunu çok güzel ifade eden bir proje kutluyorum en yakın zamanda ziyaret etmek isterim.
levent
Ülkemizde bunun gibi daha ne güzel yerler vardır ki ancak mail yoluyla birbirimizden duyarak bilgi sahibi oluyoruz. Köyü kuranların ellerine sağlık. İlk fırsatta görmek için imkanları zorlamayı düşünüyorum. Darısı güneydoğu ve anadolunun diğer yerlerindeki tarihi köylerimize.
FİLİZ
KESKİNOĞLU AİLESİ
ALLAH BİRİNİZİ BİN ETSİN, BU TOPRAKLARDA DA NORMAL İNSAN VAR BE DİYEBİLDİĞİMİZ İÇİN, PARAYI GÖRÜNCE HER TÜRLÜ GÖRGÜSÜZLÜĞÜ YAPAN YÖNETENİ VE YÖNETİLENİYLE AÇ GÖZLÜ ,HIRSIZ İNSANLARLA DOLU BU ÜLKEDE KENDİMİ İYİ HİSETTİRDİĞİNİZ İÇİN ÇOOOK TEŞEKKÜRLER, YOLUNUZ AÇIK OLSUN…
Anonim
ELLERİNİZE SAĞLIK
CAN FUTACI
TEBRIKLER. BUNLARI YARATANLARIN ELLERINDEN OPERIM. BUYUK TESADUF. BUGUN “AKHISAR ZEYTIN VE ZEYTINYAGCILAR DERNEGI” OTOBUSUNU ZIYARET ETMISTIM, IOSTANBUL, SUADIYE SAHIL DE.
İsmail Urgancı
Öncelikle bu başarılı aileye birde böylesine güzel bir uğraş için candan teşekkürlerimi ve takdirlerimi sunuyorum.
Olumsuz bakanlarada kendilerince doğru olanı başarabilmerini diliyorum.Bende o bölgeye yakın Gümülcine kasabasında doğdum.
Oraların insanlarının hatıralarının canlanmasını sağlıyorsunuz.
Görmemiş olanlarada oraları tanıtıyorsunuz.Ayrıca ailenin köklere bağlılığı beni çok duygulandırdı.Günümüzde bir çok boş proje ile uğraşılırken böylesi bir güzelliği gıpta ile izledim.En kısa zamanda fizikende ziyaret edeceğim.Hepinize uğurlar olsun.Saygılarımla
binhan yazıcı aynalı
hayallrinizi bizlere yaşattığınız için çok teşekkurler.inşallah bu güzel köy bu kadar çagdaş şekli ile tüm ülkeye örnek olur.
tüm emeği geçenleri tebrik ediyorum.nasıl görebiliriz bizede bildirirseniz çok memnun olurum.
Nurettin İnanç
Tebrik ediyor, kutluyorum. Değerlerimiz bu kadar güzel korunur. Bu güzelliğin korunması ve gelişmesi için “Keskinoğlu Kurumsal Yapılaşması” geleceğe ait akaretini de kurmuştur muhakkak ..
Saygı ve Sevgilerimle
Nurettin İnanç
Kavalalı Mehmet Ali Paşanın Torunlarından
kader daimagüler
Bu harika mekanın bu hale gelmesine vesile olan emeği geçen tüm insanlara öncellikle teşekkür etmek isterim,umarım örnek bir köy olur ve yurdumuzun ucra köşelerindeki nice güzel mekanlar böylesine ilgilenip halka açılır,merak ettiğim bir soru var bu güzel mekan ne zaman halka açılacak ve orada yapılacak aktiviteler nelerdir gelsek nerde ne yapabiliriz cavaplarınızı en kısa zamanda bildiriseniz sevinirim….
nedim demirtaş
Olağanüstü…Başta Keskinoğlu ailesi olmak üzere yapımında emeği geçen herkesi hem kutluyor, hem de böyle bir güzelliği bize armağan ettikleri için teşekkür etmek istiyorum. Darısı umarım tüm köylerimizin başına olur.
HANDAN MÜFTÜOĞLU
İnsan beyninin tasarımlarının sonu yok, bu güzelliklerden biri de Keskinoğlu ailesinin oluşturduğu köy. Bizlere bu değerli eseri sergiledikleri ve ufkumuzu derinleştirdikleri için candan kutluyorum. Turizm şirketleri için çok güzel fırsat yaratılmış oldu aynı zamanda. Keskinoğlu ürünlerini kullandığımdan bir katkıda bulunuyorsam ne mutlu. İnsan eli değdi mi bozar dersek de bazen insan eli değince ömür boyu kalıcı eserler oluşturulabiliyor. Ellerinize, emeğinize sağlık.
Fatih Çekiç
Ne mutlu sizlere değerli KESKİNOĞLU ailesi.Tebrik ederim.Başarılarınızın devamını dilerim.
Saygılarımla
Ergun Barutçu
Bravo Keskinoğlu’lar Harikasınız.
Allah sizi korusun. Bütün Varlıklı ve milletini sevenlere örneksiniz.
Tekrar ırkımız adına teşekkürler.
Ergun Barutcu
Esin ARKAN
Merhaba
Ben 50 yaşında öğretmen emeklisi bir bayanım. Egeli olduğum için olsa gerek, yıllardır takıntılı bir şekilde marketlerden Keskinoğlu yumurta ve tavuklarını alırım. Köyünüzü internette görünce, bunca yıldır ödediğim paraların değerlendirilme şekli beni çok mutlu etti. Verdiğim paraları bir kez daha helal ettim. Ellerinize ve bunu akıl eden beyninize sağlık.
önder ersoy
keskinolu ailesini kutlar tüm güzel türkiye’mizin bütün köylerinin böyle olmasını diler ,bu köyde emegi gecen herkesi kutluyor,en ksa zamanda görmeyi cok istiyorum.
Gürkan TUGAY
İşte daima hayal ettiğim ülke çekirdeği.. Düşünce, planlama, icraat, beraberlik ruhu, fevkalade iletişim ve koordinasyon, devamlılık, azim, çalışma ruhu ile sonuç ortada.. Tüm ilğilileri kutluyorum..
Saygılarımla..
Can Karagülle
Parayı saadete dönüştürmek bu olmalı. Para bize bu dünyada lazım.
O ise ancak böyle güzel bir şekilde harcanabilir. Para bankadaki sıfırlar ise olmaması ile aynı şeydir.
Küçük bir eleştiri: Mardin Evi benzememiş…
İbrahim KİRİŞ
İş adamı olmak budur.Kalıcı olmak ve hiç unutulmamak.Tebrikler..En kısa zamanda ziyaret edeceğim.SAYGILARIMLA..
nurol karaca
harika harika harika olaganustu basta KESKINOGLU ailesini kutluyorum.Rahmetli babam da drama li idi keske gorebilseydi.Bir sey daha soylemek isterim.Boyle guzellikleri niye sadece facebook araciligi ile goruyoruz.Niye reklami tanitimi yok ben sahsim adima yeni ogrendim ve en kisa zamanda gormek istiyorum.Sebep olan herkese tesekkurler
mesut eren
sizi kutluyorum. gezebilmek mümkün mü? izmire kaç km. orada yemek yiyebiliyormuyuz. şartlar nelerdir öğrenmek isteriz teşekkürler ve tekrar tebrikler
MUKADDES PEKCAN
VE BAŞARININ KARŞILIĞINI ALMIŞLAR
MUKADDES PEKCAN
DİLERİM TÜM KÖYLERİMİZ VE ŞEHİRLERİMİZDEKİ İNSANLAR RAVİKA KÖYÜNDEKİ GİBİ OLURLAR KİŞİLİK VE DÜŞÜNCE YAPISIYLA BURADA YAŞAYAN TÜM İNSANLARI TEBRİK EDERİM BÖYLE BİR GÜZELLİK GÖRMEDİM SANKİ RÜYA KENT GİBİ ÇIKARSIZ BİRLİK VE BERABERLİK NE KADAR GÜZEL
dr.niyazi erdoğan
Yapılanları hayranlıkla okudum,gördüm..
Bunlar sadece mali olanaklarla ilgili değildir.Paradan çok
eğitim ve kültürle ilgilidir.
Kim bir tuğla koymuşsa,bir damla ter dökmüşse yüreklerine,
ellerine sağlık.
Medyada bugüne kadar yer almamasına da doğrusu şaşırdım.
Dr.Niyazi Erdoğan
Dinç Akal
Beğenilerimi ifadeedecek kelimeler dağarcığımda yok. Bu güzel hizmeti ne kadar takdir etsem yine yetmeyeceğinden korkarım. Keskinoğlu bana göre birçok evliyanın önüne geçen gerçek bir kimlik. Umarım yakın zamanda bu yüce insanın “ahde vefa gereği” köy meydanına heykeli dikilir.
1934 doğumlu bir ihtiyarın hüzünlü günlerini aydınlattınız. Tam da geleceğe dönük ümitlerimi yitirmek özereydim..
Mustafa Cihat Danışman
Çok Güzel. Kutlarım. Benzerlerini de yaratılması dileğiyle.
www.girlandsanat.com
189 nolu yorumda adresi yanlış yazdığım için özür dilerim.düzeltiyorum ve yorumlarınızı bekliyorum.
nilgun hodanci
Bravo, tebrikler Keskinoglu Ailesi.Boyle vizyon sahibi insanlari anlamakta bile zorluk cekeceklerle dolu memleketimiz- malesef.Bu aile eskiyi yasatmak icin ellerinden geleni yapmislar ve basarmislar.
Umarim ders almasi gerekenler alirlar.
Saygilarimla.
Kadri YILKAN
Bizlere kültürel değerlerinize sahip çıkın deyip,Japonyayı örnek göstererek yalan,yanlış şeyleri dayatanlar,gelsinlerde burada nasıl sahip çıkıldığını görsünler.Sayın Keskinoğlu ailesine çok teşekkür ederiz.Ayrıca böyle güzel bir olaya emeği geçen herkezi tebrik ederim.Sağolsunlar.
Mahmut Haboglu
Oncelikle Keskinoglu ailesine binlerce tesekkur.Insallah diger is adamlarimizda kendi kulturumuzu gelecek nesillere tasiyacak bu tur eserleri sadece buyuk sehirlerimizde degil, guzel Anadolumuzun degisik yorelerine de kazandirirlar.
www.girland.sanat.com
Gerçekten takdir edlecek bir davranış.Keşke herkes geçmişine bu kadar sahip çıkabilse.Sizi candan kutlarım.Benim de külktürel değerlerle ilgili bir web sitem mevcut (www.girlandsanat.com) .İnceleme imkanı bulup,görüşlerinizi yazarsanız çok mutlu olurum.
ferihan goksu
ne guzel bir goruntu. emegi gecen herkesi kutlarim. aceba bu koyde otel varmidir? ziyarete gelebilirmiyz? izmir den uzaklik ne kadar? gunubirlik gelinebilir mi izmir den?
selçuk maruflu istanbul milletvekili
çok memnun oldum.ilk fırsatta görecegim.yapanlara tebrikler ve takdirler.
feyyaz tunç
ülkemin her köyünün böyle olması ancak köy enstitüleri kapatılmasa idi mümkün olabilirdi.yinede böyle bir şeye emeği geçen herkese binlerce teşekkür.Vatanımıza yakışan bir örnek olmuş. saygılarımla
ulvi akcakaya
her şey yazılmış bizede O fikirlere katılmak düşer önayak olanlara vede emeği geçen herkese teşekkürler
RIZA USTA
Bu vatan toprakları üzerinde yaşıyan ekmeğini kazanan her her vatandaşım bu topraklara olan borcunun bir miktarını bu duygulara hasretse vatanım cennet olur cennet olur ,,
Keskin oğullarını bilhassa İsmail beyi kutluyor ruhu şad olsun diyorum !!Amerikayı,İngiltereyi bırakalım Türkiyeme bakalım !!!!!
ayhan akyıldız
Burayı geçen yaz dönüşü gezdik ,mühendislik ,formasyonu gelişmiş görgülü insanların eseri; Tüm emeği geçenleri , özelliklede keskinoğlu ailesini kutluyorum, moern Türkiyemizde Atamızın işaret ettiği gibi ‘muasır medeniyet’ seviyesinin somut bir örneği.
pinar kocabasoglu
Zenginlik bu iste,bu gorgu ve gayret sahibi aileyi tebrik etmek lazim projelerinden dolayi..Zaten ‘suyun ote yanindan’ gelenlerin cesareti, caliskanligi ve medeniligi hep bilinir,basta “yuce Atamiz” gibi..
Yalniz koyun istendiginde gezilemiyor olusu uzucu zira bende bunu yazan diger kisiler gibi, yazin Egeye inerken ya da mevsimsonu donerken gormek isterdim dogrusu..
Abdullah Kaya
Harika bir mühendislik örneği.Emeği geçenlerin eline,yüreğine sağlık.Demek ki isteyince oluyor. Fırsatını bulduğumda orayı ziyaret edeceğim.İmrendim açıkçası.
TANER BAYKARA
kayıtlarıma alıyorum hemen,istediğim TÜRKİYE yi hayal ettiğimde,hep yeniden seyredeceğim.NE MUTLU BURADA YAŞAYAN TÜRKLERE.
Ziya Tıkıroğlu
Şirince’yi görüp defalarca inceleme fırsatı buldum. Yunanistan’daki benzer yerleri de gezdim, Nea Efesusu ve benzerlerini de inceledim ama, böylesi güzel ve anlamlısına ilk defa rast geliyorum. İlk fırsatta ziyaret etmeyi de düşünüyorum. Bir mimar olarak ne kadar övgü ve teşekkür yazsam yetmez. İlgili herkese ve bu düşünce sahiplarine sonsuz teşekkürler.
Nur Alpman
çok beğendim teşekkürler keskinoğlu ailesi
mine
evet cok tesekkkurler, benim de baba tarafim oyledir. sanki gittim geldim birden bu gecenin saatinde. iyi seyler yapiyorsunuz bi de mamullerinizin kullanicilariyiz. daha da ilerleyerek tum turkiyede yayilmainizi be bir kulturu tanitmanizi cani gonulden diliyorum
Nur Alpseymen
Keskinoğlu ailesini sadece gıda sanayiinde isim olduğunu sanıyordum.Ravika yağlarınıda çocukluğumun lezzetine çok yakın bulduğum için severek kullanıyorum.. Ama bugün gelen bir maille Ravika Köyü ve hikayesini öğrendim.İzlerken heyecanlandım,gururlandım.Geçmişine,kültürüne sahip çıkan,ülkesine maddi manevi yatırım yapan;Sevgili KESKİNOĞLU ailesi sizi yürekten kutluyorum…
yasmin
uzun zamandir yurt disinda okuyorum degisik ulkelerden sonra su anda londra da yuksek lisans yapmaktayim. ozellikle ingiltereninn eski degerlerine sahip cikma konusundaki basarisini, buraya gelmeden once de duymustum fakat 2 seneyi askin zamandir bu konuda aslinda ne kadar caresiz olduklarini anladim cunku ellerinde sergileyebilecekleri o kadar az sey var ki.. ulkenin neresine giderseniz gidin mimariler, yapilar, kultur hatta muzeler ayni.. kale diye uc tane tas (kesinlikle abartmiyorum) sergiliyorlar.. times nehri uzerinde tarihi olarak hicbir gecmisi olmayan london eye, nami deger donmedolap resmen ulke icin para basiyor..
bizim ulkemiz, zengin tarihiyle, cesitliligiyle turizm de kesinlikle avrupa ve orta doguda bir numara olabilir. bir karadeniz yemegiyle, evinin mimarisiyle; bir ege koyu birbirine benzer mi?
diliyorum ki en yakin zamanda burasi gibi yerler cogalar, ulkemize turist kazandirir. biraz a reklamini yapabilirsek….
hülya
tek kelimeyle tebrikler
emirakin omurgonulsen
ne guzel bir dusunce,moralimiz cogaldi.yapanlarin ellerine saglik,kesesine bereket…….
Levend Oya
Harika olmuş başta Keskinoğlu ailesi ve tüm emeği geçenlerin
ellerine sağlık.
özen algönül
Yeniden merhaba, bir öneride bulunmak istiyorum… emeğiniz harika ancak insanlar- yaşanmışlıklar zenginleştiriyor, anlam ve değer yüklüyor mekana, ruhunu oluşturuyor.. Belki birkaç kare fotoğraf bu duyguyu verir..
teşekkürler
özen algönül
RAVİKA; bir inancın ürünü olarak dimdik dikiliyor karşımızda… yoldan çıkarıyor ve onu selamlamamızı bekliyor.. bizi davet ediyor.. Buna inanan, düşünen herkesin yüreğine, aklına sağlık..
Saygılar
murat akarsu
degerli keskinoglu ailesini canı yürekten kutlar,ülkemize böyle bir güzellik kazandırdıkları için sonsuz teşekkürler ediyorum klasik amerikan sevdalısı olarakda en yakın zamanda degerli dostum hurdacı bülentle beraber gelip klasik otoları yakından görme zevkine ulaşmak istiyorum saygılar MURAT AKARSU.
Tansel Derya
İstanbul- İzmir ARASI SIK YOLCULUK YAPARIZ, KESKİNOĞLU TESİSLERİNİ HERZAMAN GURURLA VE MERAKLADA İZLERİM.
RAVİKA KÖYÜ YAKINDAN GÖRMEK ÇOK GÜZEL OLUCAK. SİZDEN RİCAM, BU KÖY YOLUNU OTABANDA TABELA İLE YOL AYRIMINI BELİRLEMENİZ OLUCAK. GÖRÜŞMEK DİLEĞİYLE…
aytenkoç
harika atalarımın neler yaptıklarını nasıl mücadele verip neler kazandırdıkları görmek hem gururlandırıyor hemde buruk bir sevinç bırakıyor. herkese selamlar
nilgün gülferi
ravika yağlarının tadı müthiş. bir arkadaşım kullanıyordu, ondan öğrenmiştim adını. ama şimdi tarihçesini okuyunca daha da bilinçlendim. meğer nasıl müthiş bir yermiş. emeği geçenleri kutluyorum.böyle bir köyün varlığını bilmek harika birşey. en kısa zamanda gelip görmek istiyorum.aslında kültür gezileri böylesine görülesi yerlere yapılmalı.herşey en ince ayrıntısına kadar düşünülüp modernize edilmiş.ben bir mimar gözüyle inceledim ve olağanüstü buldum.içtenlikle tebrik ederim ve bunun bir örnek teşkil etmesini dilerim. sevgiler saygılar tüm emeği geçenlere…
füsun kayın
en kısa zamanda böyle harika bi yeri ziyaret eden biri olmak isterim.Turzm ve tur şirketlerinin burayı tanıtacak geziler yapması gerekir
ugur mutlu
cok mukemmel bır tanıtım ve özlem bu proje bızımde bu konuyu dıle getırerek tum tanıdıklara ve halkımıza tanıtmak olsun.ellerınıze saglık tum emegı gecenlere teşekkurler.truzımcı arkadaşlara ıletıp gezı duzenlemek ısterız.. selamlar.emeklı bankacı ve muhs.Izmır
Mine Kanat
Siz emeği geçenleri kutluyorum.Söylenecek söz yok herşey okadar güzel ki. Ama izninizle ben sizin ANNE ve BABANIZI kutluyorum,Türkiye’ye sizler gibi hayırlı evlat kazandırdıkları için.
Seçkin İren
Yaratılan bu eşsiz güzellik için başta Keskinoğlu ailesi olmak üzere tüm emeği geçenleri kutluyorum. İlk fırsatta görmeyi hedefliyorum. Yarattıklarınızın ve başarılarınızın devamı dileğiyle… .
Berşan Kahraman
İnşallah günün birinde kendini bilmez bir yönetici çıkıp da bu örnek köy müze için olumsuz bir karar aldırmaz. Hernedense BİZde genellikle iyi ve güzeli yaşatmazlar.Keskinoğullarının canlarına sağlık. Bunun gibi yapabilecek kişilere de örnek olur umarım.
özcan kırlangıç
Böyle güzel ve örnek köy müzesi yaratma fikrinizden dolayı nekadar övgü alsanız azdır.
Yapmış olduğunuz bu eserleri acaba bizlerin gelip yerinde görme imkanımız olabilecek mi?
Elinize yüreğinize sağlık…
emine ertuvgan
süper olmuş emeğinize yüreğinize sağlık olsun
emine ertuvgan bayraklı-izmir
İSMAİL İMER
BU MUHTEŞEM ESERİ ACABA NE ZAMAN GÖREBİLMEK MUTLULUĞUNA ERİŞEBİLECEĞİM YAPTIRANIN VE YAPANLARIN YÜREKLERİNE SAĞLIK TEBRİKLER
necati
Gerçekten çok güzel ve de bir o kadar yaratıcılık dehası olan bir düzenleme. Her yönüyle görülmeye, gezilmeye, örnek alınmayı gerektiren bir yer. Ben 40 yıllık bir manisalı olarak buranın varlığından ilk olarak haberdar oluyorum. En kısa zamanda görmek istiyorum. Üretkenlik, güzel şeyleri yaşatmak, her yerde her zaman bu örnekte görüldüğü gibi aslında hiçde zor değil. Tüm emeği geçenlere teşekkürler..::))
MELİHA SÖNMEZ
çok güzel bir köy olmuş. emeği gecenlerin eline sağlık. gidip görmek istiyorum.
ŞENAY BULAT
Tebrik ediyorum.Ne mutlu İbrahim Keskinoğlu’yla aynı vatanı paylaşıyoruz.Çok gurur duydum.
YILMAZ TÜRKYILMAZ
Öncelikle GÜZEL DOSTLARI kutluyorum. insanın yaşadığı yerleri sahiplenmesi, illa orayı duvarla, tel örgüyle çevirmesi değildir elbet! Yaşanası yer haline getirmek, mamur hale getirmek için emek vermek, kendini değerli kılmak, üretmek, yapmak yakıştırmak kadar ne değerli olabilir ki? orayı teneffüs edenler ne mutlu! Düşünceleri, alın terleriyle emek veren herkesin yüreğine sağlık. Destek veren, pozitif katkıda bulunan herkesi kutluyorum. saygılarımla…
(şair, ozan, yazar YILMAZ TÜRKYILMAZ)
ismail İLERİAT
selamlar;
bende bir akhisarlı ve aynı zamanda dramalı torunu olarak aileyi candan kutluyorum.hepimiz keşke böyle geçmişimize sahip çıkabilsek.işim dolayısıyla izmirdeyim ama aklım hep akhisarda tekrar teşekkürler.
Meriç yoldaş Hiçyılmaz
Selamlar Keskinoglu ailesini gönülden kutluyorum,bilmeden Ravika yaglarını kullanıyordum,şu anda içim rahat. Manisa gibi bir kentte kurmuş oldugunuz müze iççin sizlere teşekkür ederim.Keşke bütün varlıklı aileler sizler gibi düşünebilseler bu vatan cennet olurdu ,tekrar sagolun bizleri bilgilendirdiğiniz için.
Ali Haydar Aksakal
Manisa ilgili kitaplar yazıyorum. Revika’yı biliyorum. Bu köyü kuranları, böyle bir müzeyi hazırlayanları kutluyorum. Uykusu derin şehir Manisa’da böyle güzel çalışmalar da oluyor. Revika’nın tüm gençlere ve okullara tanıtılması gerekir. İkinci baskısını hazırlayacağım “Manisda’nın Bilinmeyen Değerleri” kitabımda Revika ile ilgili özel çalışma yapmak istiyorum. Saygılarımla
A.Haydar Aksakal
Araştırmacı yazar
Hüseyin YILMAZ
Aydında yaşayan Samsunlu bir Mübadil torunu olarak böyle bir köyün varlığından yeni haberdar oldum.Başta Keskinoğlu ailesi olmak üzere emeği geçenleri en içten dileklerimle kutluyorum.En kısa zamanda ziyerete geleceğiz inşallah..
İhsan Çayıroğlu
Sayın Keskinoğlu Ailesi bu kubbede bir hoş seda bırakmanın en güzel örneğini gerçekleştirmeyi başarmışlar. Kaybolacak bir tarihi,unutulacak bir kültürü yeniden kazandırmışlar. Kendilerine yakışanı yapmışlar. Bu örnek uygulamanın mutlaka birilerince de örnek alınacağını ümit ediyorum.Tek kelimeyle mükemmel.
Saygıyla kutluyor ,emeği geçenlere tebriklerimi sunuyorum.
Anonim
VAY BE HELAL OLSUN İŞTE GERÇEK TÜRK AÇILIM AÇILIM DİYE TUTTURANLAR GÖRSÜN GEÇMİŞİNİ ÖRF VE ADETLERİ İNSANLAR NASIL SAHİP ÇIKIYOR. BUNU YAPAN BİR TÜRK ASLANLAR GİBİ TÜRK OĞLU TÜRK
Hamdi Tanık
İnternet postadan tesadüfen gördüğüm Ravika köyünüz için tebrik ediyor,İzmirde büyük bir ailenin mensubu olarak Tanık Ailesi adına sizleri kutluyorum.Aynı yıllarda fakat ayrı ülke ve köylerde benzeri yaşamlarımızı duymak.kaderin bizleri ana vatanımızda ailelerimizle mutlu yaşama sürükleyişi tıpkı bir film şeridi gibi gözlerimin önünden geçti,Sizleri görmek ve şahsen tebrik etmek üzere hoşçakalınız.
HAMDİ TANIK.
emine germen
mutlakagidip görmek istiyorum keskinoğlu ailesini tebrik ederim.
mehmet kulalı
akhisarımıza böylesi güzel bir eser kazandıdığınız için keskinoğlu ailesini gönülden kuluyorum . emeği geçen kerkese çok teşekkür ediyorum MEHMET KULALI ” 21 ekim 2009
gonul cilasun
En yakin zamanda gidip ziyaret edecegim. Cok heyecenlandim.
Tebrikler
l
necdet hasipek
internetteki fotoğrafları bile çok güzel. böyle bir girişim için keskinoğlu ailesini kutluyorum. ne mutlu onlara ki geleneklerine sahip çıkıp, eskiyi tanımayanlara ve özellikle yeni kuşaklara gösterme fırsatı vermişler. ravika köyü ilk fırsatta gidip göreceğim yerler arasında olacak.
yüksel ulusoy
Değerli aileyi bu başarılı çalışmalarından dolayı kutluyorum.Bir efsane yaratmışlar.Bu kültüre erişmeyi Allah diğer köylüve hatta şehirlilerimize de nasip etsin.Keskinoğu Ailesine saygılarımı sunarım.
Em.Alb.Yılmaz PEKER
Canım AKHİSARım sen her şeye layıksın.Görev dolayısyla ayrıldıgım memleketime ara sıra ugrayabiliyorum.Gördügüm güzelliklerle iftihar ediyorum.KESKİNOGLU ailesine gönülden teşekkürler.
Adil Onaran
Doğduğum büyüdüğüm güzel AKHİSAR daböyle güzel ve kalıcı bir eser yaptığınız için sizleri kutlarım.Akhisarlılar Kültür ve Dayanışma Derneği kurucusu Adil Onaran Karşıyaka-İZMİR
i.ethem karavelioglu
sayın keskin oglu teşekkürler çok yakın görmek isterim örnek oldugu için hezmetine ödül vermek isterim
HÜLYA KOÇYİĞİT
Sayın Keskinoğlu ailesinin yapmış olduğu bu köy örneğine hayranlık duymamak elde değil. Canım Türkiye’min layık olduğu bu güzelliğe katkı bulunduklarından dolayı aileyi ve bu işe sebeb olan kişileri ayrıca tebrik ediyorum. En kısa zamanda orada olmak ve orayı solumak istiyorum…Aynı zamanda benim de bir vatandaş olarak, böyle güzel ve kalıcı eserler bırakan bu şirkete ,alışveriş yaparak destek vermem gerekiyor….
Darısı diğer şirketlerin başına ..
gözde özbeyler keskiner izmir
Sevgili Keskinoğlu Ailesi,
Takip ettiğim kadarıyla 3.kuşak aile büyükleriyle iş başında..
Nesillerden nesillere uzanan gelenek görenek ,tarihe ve anılara sahip çıkıp günümüzde yaşadığımız topluma katma değer katan bu aileyi kutlarım. Ne de olsa Balkan kanı..’ O kanın’ Türkiye’de neleri değiştirdiğini hepimiz biliyoruz. Çünkü o kanın mayasında çalışkanlık, yurt sevgisi ve yılmamak var..İyi ki varsınız Keskinoğlu ailesi..Yürekten kutlarım.
nedim avdan
tek kelime ile harika
HALE MELİKOĞLU
Ne diyeceğimi bilemiyorum, gözlerim dolarak, izledim bütün fotoğrafları saygıyla eğiliyorum eserleriniz karşısında Keskioğlu ailesi iyiki Akhisarımıza gelip yerleştiniz, İatanbulda yaşıyan bir Akhisarlı olarak, Size minnet borçlu olduğumuzu düşünüyorum. Tanrı Size daha çok imkanlar sunsun dilerim .İlk fırsatta gelip gezmek ve orayı yaşamak istiyorum.Memlekette ki bu anlamsız çekişmelere inat böyle eserler yaratmakla, anlayanlara bir mesaj verme istemişsiniz laf üretmek değil iş üretmek lazım.
SAYGILARIMLA.
Huriye Beyaztaş 6 Ekim 2009
Tek kelimeyle Muhteşem emeği geçelerin yüreğine sağlık
Aysel Ozcan
Anaannem ve dedem yunanistanda bu köyde doğmuşlar. Burda da benzerini yapıldığını oğrenince çok heyecanlandım. En kısa zamanda gormeyi ve köyü kuran Keskinoğlu ailesiyle tanışıp bizzat teşekkür etmeyi arzuluyorum.
Saygılarımla
Aysel Özcan
ilcan topuxzoğlu
ravikayı görmemek büyük bir kayıp en kısa zamanda gelip göreceğim maili gönderen arkadaşıma sonsuz teşekkürler
ercan çetinsoy
bende selanik muhaciri bir ailenin oğuluyum ne kadar kıvanç duygduğumu kelimelerle anlatamam bütün dileğimde bugün ülkemizi bölmek isteyenlerin görmeleri rumeli insanının kim olduğunu anlamalarıdır.hiç unutulmamalıdırki cumhuriyetimizin kurucusu ulu atatürkte bu toprakların insanıdır..keskinoğlu ailesine yürekten saygılarımı sunarım..
SAADET TEMiZ
EĞER ETİK ANLAYIŞINA SAHİPSENİZ BU YAZIYI BÖYLE YAYIMLAMANIZ, ETİĞİNİZE UYGUN MUDUR? UMARIM BU TEKNİK BİR AKSAKLIK OLUR VE YORUMUM, DİKKATE ALINACAKSA DOĞRU DÜZGÜN YAYIMLANIR. RAHATSIZ OLDUĞUNUZ KONU VEYA HUSUSLAR OLMUŞSA YAYIMLAMAZSINIZ. NESNELLİK RAHATSIZLIK MI VERİYOR BU KADAR? TARİH KONUSUNDA BİLİNÇLİSİNİZ DE ŞİMDİ Mİ DEĞİL.
SAADET TEMİZ
Tasvirleriniz (biblo gibi ormanları ile), çözümlemelerdeki ustalıÄınız, tarih, birikim ve biriktirmeye yönelik saÄduyulu yorumlarınız ve alanınıza iliÅkin yöneltmiÅ olduÄunuz eleÅtirilerinizle bu rafine araÅtırmanız ve yazınız için kutlarım sizi. Bizi böyle bir ilginç yerin ve sizin dediÄiniz gibi ‘olumlu sayılabilecek’ deÄilse de ‘özverili’ cesaret ve baÅarılarıyla tanıÅık kıldınız. GeçmiÅ; örfü, adeti, an’anesi, yaÅantısı ve elbette mimarîsiyle de bir bütün elbet! Ancak geçmiÅi inÅa çabası, o geçmiÅ her ne sebeple (deyin ki ‘markalaÅmak’) ve hangi araçla üretilmiÅ olursa olsun “ucuz” diye nitelenemez. Dilde bir inÅa, orada da her sokaÄın kendine özgü kıvrımları var; her yapı taÅının yerli yerinde olması lazım. ÃrneÄin; “Müzede yer alan İsmail KeskinoÄlu’nun otomobil koleksiyonu” yerine, “Müzede yer alan İsmail KeskinoÄlu Otomobil Koleksiyonu” olmalıydı. Az buz gibi görünse de anlamda buz inceliÄinde kendini belli ediyor. böyle ikilemelerin arasına ayrıca (-) konmuyor. “Bazen bütün (bizdekinden farklı olarak) dünyada müzelerin niye bu kadar fazla olduÄunu” kalıbı oturmamıÅ; Åu kalıp daha uygun (pahalı demiyorum) görünüyor: “Bazen dünyada müzelerin, (bizdekinden farklı olarak) niye bu kadar fazla olduÄunu”. Bir de “Caminin içinden ve son cemaat yerinden Åadırvan görünümü” ibaresi bilgiyi doÄru aksettirmiyor çünkü orada yalnızca Åadırvan resmi yok; “Caminin içinden bir görünüm ve son cemaat yerinden Åadırvan görünümü” daha güzel görünmekte. SAYGILARIMLA
nilüfer mimar
Bayıldım:)
Saadet Temiz
Bir tarih; anısıyla, özlemiyle, direnciyle, tutkusuyla ve sevgisiyle ancak bu kadar güzel, bu kadar muhteşem yaşatılabilir. Bu öyle dokunaklı bir bilinç, öyle ruha akseden bir girişim ki gözlerimi doldurdu şu an, “şükran” duydum sahiplerine. ismail Dede gerçekten ne şanslı, diyorum kendi kendime… Tabiatı, savaş evvelindeki kardeşliği, yaşayanlarının imecede yarış hâli ile Ravika’dan hiç bilinmeyen topraklara uzanan acı ve kaybolmaları, buram buram o yurt özlemini duydum içimde!.. Köy yalnızca ailenin değil, hepimizin yaşananlara bakmamızı sağlayacak, maceramıza yön verecek hep… Bu topraklar bilinmekte artık! bu topraklar oldukça şanslı… SEVGİLER
EMEL genç
amerikada ünlü dizi film KÜÇÜK EV vardı
onun aynısın yapmışlar .gezerken bizde neden böyle bişey canlandırılmadı diye düşünmüştm.
şimdi guru duydum.
ellerine sağlık yapanın
.
Aynur Börekçi
Anneannem Selanik’ten gelme, içimde hep ege ateşi var ,emekli bir mimar ve takı tasarımcısıyım. Veeee ben burada yaşamak istiyorum ,bayıldım, tüm köylerimiz böyle olsa keşke….Emeği geçen herkese teşekkürler…
AVUKAT SUAT SEZER
TÜRKİYE’MİN 4/5′ NÜ GÖRMÜŞ BİR KİŞİ OLARAK:
BÖYLE BİR YERİN GERÇEKTE VAR OLUŞU
MÜTHİŞ BİR ZENGİNLİK.
AMA BUNU BULAN,ONARAN,BİZE DEMİYORUM(BİZ KIYMET BİLMEYİZ) İNSANLIĞA,BİZİ BİLMEYENLERE BAZI MESAJLAR VEREN BU GÜZELLİĞİ VE ESTETİĞİ YOK OLMAKTAN KURTARAN
KESKİNOĞLU ŞİRKETLER GURUBUNA VE HİZMETİ GEÇMİŞ HER KESE ŞÜKRANLARIMI SUNUYOR,BU HİZMETLERİN DEVAMINI DİLİYORUM.SAYGILARIMLA.
yayla boztaş
Yorum yapan katılımcıların düşüncelerine katılıyorum,aileyi yürekten kutluyor,saygılarımı iletiyorum.Değineceğim konu ‘Güzel Ismayıl! lakabının nasıl da yakıştığı, demek ki bu güzel’,ruhuyla ,düşüncesiyle vefasıyla,yüreğiyle güzelmiş,güzellik size çok yakışmış, hep güzelliklerle kalın.
inci ozgor
Oncelikle Keskinoglu ailesini kutluyorum. Sizler gibi insanlara hakikaten ihtiyacimiz var. 112 No.lu yazinin metnine aynen katiliyor ve tesekkurlerimi iletiyorum. Yakinda oraya gelip verilen emekleri gormek isteriz. Saygilarimla, Inci Ozgor
TARIK TALA
BÖYLE BİR YERİ KAZANDIRDIĞINIZ İÇİN CAN-I YÜREKTEN TEBRİKLER. BU GÜZEL KÖYÜ VE MÜZELERİNİ GÖRMEK İSTERİZ. BU NEDENLE SİTE’NİZE BİR HARİTA VE YOL TARİFİ EKLERSENİZ ÇOK İYİ OLUR DİYE DÜŞÜNÜYORUM.
YAPILANLAR VE YAPILACAKLAR İÇİN ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER.
TARIK TALA
Olgay Bilgin
Basta,Keskinoglu Ailesini temsilen Sn.Sidika Keskinoglu ve tabiiki
tum diger Keskinoglu ailesine ve cok emegi gectigini dusundugum Mimar Sn.Ercan Abaka ya,boyle bir eser yarattiklari icin sonsuz tesekkurlerimi iletirim.
En kisa zamanda eseri gezebilme umidi ile,
Saygilar
OLGAY
Sabahat Uzun
İnsanoğlu geçmişiyle geleceğine sürekli ayna tutar. TÜRK tarihide örf ve adetleriyle Dünya kültürüne hep renk katmıştır. Geçmişe Ataya duyulan özlem onların varlığımızı simgelemeleri hepimiz için bir gurur ve onur kaynağı olmuştur. Bu sebeple geçmişimizi büyüklerimizden dinlemek yaşanması gerekli olanları yaşatmak bizler için bir hizmettir.
Akhisarımızın en büyük işvereni olan KESKİNOĞLU Şirketler gurubunu Türk tarihinin yaşanmışlıklarını bize yaşantığı için kutlar, kültürümüzün tanıtımında vermiş oldukları mükemmel destekden dolayıda kendilerine teşekkürü bir borç bilirim.
SU.
Z.Sevim Asilkefeli
doğduğu yere ve tarihine saygısından doğan, yaşadığı vatana ait olmak duygusuyla yoktan varedilmiş bir köy, dileğim bu bilinçli insanlarin girişiminin bütün Turkiye köylerine, o köylerden yetişip büyük adamlar olup, bir yerlere gelmişlere (bilhassa devlet adamı olup, bütün imkanları elinde bulunduranlara) örnek olması ve yapabilecek ve başarabilecek insanlarin kendi köylerini kurtarması, her köşede kurtarılmış bir köy kurulmasıdır, vatanımızın her köşesinin kendine has öylesine can alıcı mimarisi var ki, yürekten kutluyorum, ailenin kaybedilmis büyüklerinin ruhları şad olsun, hayatta olanların da yüreğine, ellerine sağlık olsun, saygim ve sevgilerimle,
Z.Sevim Asilkefeli / Beykoz
Nihat Recep Ulusoy
Tebrik ederim,harika bir yer.Ben kendimde B.Trakya dan(Gümülcine) göç eden birisi olarak çook duygulandım,
Helal olsun.
Saygılarımla
adnan akıncı
sadece internette incelerken bile kendime hakim olamadım,anında oraya ulaşmak için durduğum yerde duramadım.bu haftasonu gideceğim.yapılan proje eşsiz bir başarı . sanırım yapabileceğim tek destek te keskinoğlu üretimi ravika marka zeytinyağlarını satın almak olacak.okyanusta bir damla da olsa katkım olsun diyerek.
tebrik ederim.
Erhan Öztürk
Birileri özlem duyup yapmış ama oradaki insanlar halk yok yani ruh yok,kendi kendine oyalanıyor işte.O parayla doğuda bir yatırımlar yapsaymış olsaymış da keşke, bir işe yarasaymış.Oralarda tavuk fiyatları ne alemde acaba?
Nurettin KONAKLI
Keskinoğlu ailesinden yaşayanlara ve bu güzel köyü kurarark bize yaşatanlara sağlık ve huzur niyaz ederken, hakka yürüyenlere rahmet diliyorum. Bu güzel beldeyi ve çevresini ziyarete gelmek isteyenlerin kalacağı yerler varmı. Bilgi notu olsa iyi olur. Müteşebbis Gelişim Vakfı Başkanı.
iffet Dirlen
Okuduklarımdan, ve resimlerden çok etkilendim. Yapanların ve düşünenlerin ellerine, keselerine sağlık. Acaba ne zaman halka açılacak. Bana kim bilgi verir. Merakla bekliyorum.
onur akincilar
sayin keskinoglu ailesi,
yaptiginiz cok guzel. keske paranizi boyle bir yerde bile olsa bir sanat muzesi yapmaya harcasaniz. Turkiye 80 milyon. Bir milli sanat muzesi yok. tarihde her one gecmis ve ilerlemis devletler, insanlar gurubu sanatda ileri gitmis devletler ve insanlar olmustur. ne yazikki musluman dininin yanlis anlasilmasi ve geri kafalilar tarafindan asirlarca Turk halkinin aldatilmasi yuzunden Turkler guzzel sanatlardan mahrum edilmisler ve sevgili Ataturkun kurdugu cumhuriyetle azicik bu gerilik atilmissada zamanimizdaki Turkiyeyi idare eden politikacilar yuzunden Turkiye Cumhuriyeti sanat alaninda yerinde saymis ve saymaktadir. Siz on ayak olup bir milli muze kurdugunuz taktirde ben kendi koleksiyo9numu ve turkiyenin en buyuk koleksiyoncularinin koleksiyonlarini bu muzeye erebileceklerinine ve Turk halkina asirlarca mahrum kaldiklari sanata kavusabileceklerine inaniyorum. Eger bir iylik yapmak istiyorsaniz ve cennete gitmek istiyorsaniz bu is canmi yaptirmak fakiri doyturmak veya mekkeye 10 kere gitmekle olacak bir sey degildir. Bir ionsanin baskalarina yararli olmasi ve milletine yapab8ilecegi en buyuk yardinm ve iylik Ataturkun de dedigi gibi ve istedigi gibi Turk halkina guzel sanatlari getirmek ve ogretmekle bu is olacaktir. HADI BIR CESARET EDIOP TURKIYEYE BIR MILLI SANAT MUZESI YAPIN, VERIN VE MILYONLARIN DUALARINI VE GUZEL SOZLERINI HAK EDIN.
ATİLA BOZKURT
TEK KELİME İLE HARİKA.ÜLKEMİZİN SAYIN KESKİNOĞU AİLESİ GİBİ AİLELERE ÇOK İHTİYACI VAR. İSTANBUL-BODRUM ARASI GİDİŞ GELİŞLERİMİZDE KESKİNOĞLU TESİSLERİNİ HAYRANLIK LA SEYREDERİZ,EĞER RAVİKA KÖYÜNE GİDİŞ İÇİN BİR YOL HARİTASI DA BULURSAK MUTLAKA ORAYI DA GÖRÜRÜZ.BÖYLE BİR YOL HARİTASININ BU SAYFADA BULUNMASI UYGUN OLUR DÜŞÜNCESİNDEYİM.
Ahmet Yaşar
Çok güzel bir yer olmuş. Birde içinde köy evi tarzında kalınabilecek yerler olursa
Emeği geçenlerin ellerine sağlık
Coşkun AĞAN
Teşekkürler Keskinoğlu ailesi. Ülkeye hizmet budur…
bahire ilgüy
KESKİNOĞLU AİLESİNİN TAVUK ÇİFTLİKLERİNİ GÖRDÜĞÜM ZAMAN ÇOK TAKDİR ETMİŞTİM AMA BU YARATILAN KÖY MUHTEŞEM VE BEN BİR İZMİRLİ OLARAK,BURNUMUZUN DİBİNDEKİ BU ERİ GÖRMEDİĞİM İÇİN UTANDIM……
TEBRİKLER KESKİNOĞLU AİLESİ..
ALLAH RAHMET EYLESİN İSMAİL KESKİNOĞLU…
VEDAT SAÇKIRK
Güzelliğini duyduğum ve bir Akhisar’lı olarak merakıma neden olan bu yeri,görmek için 31 ağustos günü Bodrum dönüşü ziyaret etmek istedim.Ancak girişte karşılayan güleryüzlü güvenlik elemanları,ziyaret edemiyeceğimizi ancak ,belli günlerde açık olduğunu ya da grup olursak önceden haberle gezebileceğimizi söyledi.Benim sonraki zamanlarda gezebilme şansım çok anacak geçerken ziyaret etmek isteyenler için olumsuz bir durum.Yine de görmesek de,gezmesek de o köy bizim köyümüz.
Dinc Sarac
Gezip goremedigim icin ancak yazilanlara istinaden yorum yapabilecegim. Herseyden once yaratilan muzenin arkasinda iyi niyet, nostalji ve emek var. Takdir etmek gerekiyor! Proje cercevesinde, ortaya konulanin bir ‘yorum’ oldugunu on plana cikarmakta dogru. Ozellikle bunu ziyaretcilere izah etmek gerekiyor. Dunya’nin bircok yerinde ve Turkiye’de ‘kulturel mirasa’ yaklasimda bir eksiklik var. Gecmisi korumak ve yasatmak fiziksel korumaciliktan ziyade aslinda o seye (nesne, bina, cevre vs.) yuklenen anlam, deger, hatira ve hikayelerin korunmasidir. Dolayisiyla, korumak ve yasatmak istediginiz hersey aslinda ‘soyuttur’, insan boyutu herseyin uzerindedir. Bunu basaramazsaniz klasik muze/sergileme formatinin disina cikamazsiniz. Bu muzenin yasayan bir muze olmasi gerekiyor. Bunun icinde, bu guzel girisimin Sayin Keskinoglu’nun Drama Koyu ve Anadolu’ya gelis seruveni ile ilgili hikayelerinin, anilarinin muzesi olmasi gerekiyor. Diger degisle yasayan bir muze olmasi gerekiyor. Muze yonetimine calismalarinda basarilar diliyorum.
Saygilarimla,
Burhan Topal
Tebrikler , gidip görmemiz lazım ,
köyünden çıkmış tüm zenginler
bunu örnek almalı. gerçekten, bir müze gibi .
Emeğinize sağlık .
Bolu’da İzzet Baysal diğer örnektir.
Dr Burhan Topal Ankara
F.R.Işık Bingöl
Sayın Keskinoğlu ailesi,Emeği geçen herkezi kutluyorum.İnanılmaz.Böyle olaylar İspanya’da falan oluyor.Demek bizde başarabiliyormuşuz.Azim,inanç ,disiplin ve çalışma.Çok duygulandım ve beğendim.İlk fırsatta geleceğim.Selam ve sevgiler
feritgiray
İnanılmazın tam karşılığı.Neden olmasın.Kaliteyi seçerek ürünleri kullanıyoruz ama bundan sonra yeminli olmak gerekiyor.Ortaya çıkartanları sürdürenleri candan yürekten kutluyorum.
aytaç tümer
Gerçekten de bu köy varmı ???
Olamaz diyeceğim ama işte ortada…..
Helal olsun ve bizim akrabağlarımızın nekadar önce batılı olduğunun örneği. tekrar tekrar tebrikler
enkısa zamanda ziyaret edeceğim..
Gülay Vural
Tek kelime ile ‘Muhteşem’…
Düşünce, proje, uygulama herşey mükemmel.
İnsanın hala bu ülke için yapacak çok şey var duygularını harekete geçiriyor.
Keskinoğlu Ailesini kutluyorum.
Bunca yoğun tempoma rağmen ilk fırsatta bir hafta içi günü gidip göreceğim. O havayı koklamak başka olsa gerek.
Kadir YILDIRIM
Benim köyüm de güzeldir ve çevresinde “örnek” köy olarak bilinir.Ama Verika’ya şapka çıkarmaktan gayri yapacak bir şeyde yok. Kuranlara ve koruyanlara bin selam olsun.
Hasan KÖRPE
15 Ekim Bodrum dönüşünde muhakkak uğruyacağım.Çünkü bende Selanik kökenliyim.Keskinoğlu şirketler grubuna şimdiden teşekkürler.
BayarGokce
Türkiye de böyle köy.!!!!.İnanması zor.Mutlaka ziyaret edeceğim.
ulvi akcakayaa
çok güzel zaten biz yaştakiler böyle büyüdük ellerine sağlık
Mustafa Kartal
Emeği geçen herkesi candan kutlarım .Üşenmeden bütün yorumları okudum hepsi aynı mihval üzre .Bence en anlamlısı Belediye başkanı Sayın Costas Triantafilidis’in yorumu ona teşekkür etmeyi de ben görev edinmek istediğim .Halklar arasındaki dostluğa katkısı olması dileği ile nice ravika köylerir yaparız inşanlah
Turgut SERDARLI
TEK KELİMEYLE MUHTEŞEM.BU DURUMA GETİRENLERİ KUTLUYORUM.SON SÖZ OLARAK;AYMAZLARIN DİKKATİNE ,DEMEKKİ İSTENİRSE OLUYOR.ELLERİNİZE KOLLARINIZA SAĞLIK.
solmaz sağlam
bu köyü bana gönderilen bir mailden öğrendim,daha önce böylesine güzel bir yer ve canlandırılmış bir hatıra köyü hiç duymamıştım. aile hatırasını yaşatan yeni nesil keskinoğullarını kutluyor ve bir fırsat bulabilirsem ziyaret etmeye özeniyorum.yaratıcılarını candan kutlarım.elveda rumeli ve akhisara hoşgeldin ravika köyü……..
Prof.Dr. Bilgin Timuralp
Gozlerim yasardi.
Timuralp
Can TARAS
Gerçekten benimde çok hoşoma gitti bu yerler.Egeli değilim ama keşke birgün sevdiğimle oralarda ömrümün kalanını geçirecek kadar yaşasam diyorum…
Sevgiler-Ankara /ÇÖLÜ
kamil karadağ
mükemmel. fevkaladenin fevki daha da doğru. hayran oldum. uygar beyin farkı. kalite de haliyle ortaya çıkıyor.
Nuray Oktar
Ben de Akhisarlıyım. Anne tarafım Selanik, baba tarafım da Yenişehir’den muhacir olarak gelmişler. Bu köyün oluşturulduğunu daha önce duymuştum. Akhisar’a da sık geliyorum. Ancak bizlere açık olduğunu bilmiyordum. Ziyaret etmekten mutluluk duyarım. Emeğinize sağlık. Keskinoğlunu da ayrıca tebrik ediyorum, yüzlerce Akhisarlıya iş imkanı sağladığı için. Başarıllarınızın devamını dilerim.
Nuray OKTAR (Akhisar/ Pınarcık)
YILMAZ FINDIK
Muhteşem..yeniden bir köy kurulmuş hemde özenle…Biz mevcut köyümüzü güzelleştirmek için büyük çaba harcıyoruz.Geçtiğimiz yıl bir park yaptık,bu yıl köy konağı çevresini güzelelştirmek için çalışmalarımız devam ediyor.her yol köyümüz için bir şeyler yapmak istiyoruz.Emeğimizi birleştirip el birliği gönül birliği ile imece usulü eğlenceli çalışmalarımız oluyor.Lakin Maddiyat en büyük derdimiz bu..Köyümüzün adı BUDAKDOĞANCA KÖYÜ Edirne iline bağlı minik bir köy.. http://www.budakdoganca.com
EROL GÜMÜŞ
MAZİ Yİ YAŞADIM SAYENİZDE. İŞTE AÇILIM BU.
gül dönmez
ben de muhacır torunu olduğum için çok duygulandım harika bir köy ilk fırsatta ziyaret edeceğim inşallah yaratan kişilerin eline koluna yüreğine sağlık. var olsunlar
SEVİL ERSOY
ANNE VE BABAMIN AKHİSARLI OLMASI NEDENİYLE YARATTIĞINIZ KÖY BENİ ÇOK GURURLANDIDI.ÇOK DUYGULANDIM.ELİNİZE,KOLUNUZA,KESENİZE VE YÜREĞİNİZE SAĞLIK.KUTLARIM SİZİ.TÜM AKHİSARLILAR ADINA TEŞEKKÜRLER.ÖRNEK OLSUN HERKESE..
Selahattin Babat
Anne ve Babbam,ın Dramalı olmaları nedeniyle çok gururlandım.
Ufuk Toydemir
Kültürümüzün bu denli pervasızca tüketildiği bir ülkede,geçmişini gelecek kuşaklara bu kadar emek ve masrafla tanıtan ,bırakan Keskinoğlu Ailesi ‘ne her türlü övgü az kalır…Keşke her işadamımız ticareti yalnız yatırımlarını artırmak yolunda kullanmasalar da sanat ve kültür adına ülkemde daha çok yatırım yapılabilse…Sayın İsmail Beyin önünde sygıyla eğiliyorum…Tanrı başarılarını daim etsin..
Fehmi Yilmaz
Bu örnek aileyi candan kutluyorum.İlk fırsatta görmek istiyorum.Bu güzeliğin sonsuza kadar yaşaması dileklerimle…..
Mücella ÖZ
Rüya gibi bir şey bu yapılan. Keşke herkes geçmişine bu kadar sahip çıkabilseydi herşey ne kadar farklı olurdu günümüzde….
Bilhan Uluçay
Keşke tüm varlık sahipleri Keskinoğulları gibi olabilse..Adlarını böyle güzelliklerle sonsuza değin yaşatabilseler..
Bu aileye sonsuz teşekkürler..O tarafa gittiğim de mutlaka görmek isterim.
ZAFER TECİRLİOĞLU
BU YAŞANILASI GÜZEL KÖYÜ HAZIRLAYAN KESKİOĞLU AİLESİNİ CANDAN KUTLUYORUM .BEN DE BİR MUHACİR TORUNU OLARAK GIPTA İLE SEYRETTİM .GÜN ÜMÜZDE VE YURDUMUZDA DA BÖYLE KÖYLERİMİZ OLSA VE BİZ DE KÖYDE YAŞASAK DİYE DÜŞÜNDÜM DOĞRUSU.
belgindibek
entellektüel bir yaklaşım. Büyük bir aile ,kutluyorum .Siz de diger zenginlerimiz gibi Avrupa da moda evlerinde para yer gezebilirdiniz ,paraları transfer edebilirdiz ama bu yaklaşım dilerim diğerlerine de örnek olur.
ALİ AKSOY
KESKİNOĞLU ailesi sanki tüm tarihi dokuyu sihirli deynekleriyle biraraya getirmişler.Ellerine sağlık,atalarına verdikleri değerlerden dolayı emekli öğretmen olarak kutlar,en yakın zamanda bu muhteşem yeri görmek dileğimle…..12.Eylül 2009
EROL ALTINMEKİK
çok nefis bir çalışma tüm emeği geçenleri gönülden kutluyorum devamını bekliyor bu arada değerli dostum NURİ PINAR YILDIRIM’I da hasretle öpüyorum.
en kısa sürede görüşme ümidi ile.
sayın YILDIRIM 28.09.2009 pazartesi günü çalışmamız başlıyacak bekliyoruz.selam ve sevgilerimizle.
handan
Müthiş bir disiplin azim ve insanlık örneği diyebileceğim bir durum. 21.y.yıla yakışır bir köy. Ne diyim herkes birazcık ders almalı. İlla ki bir köy yaratmak olarak almamalıyız. Bundan alınacak ders oldukça çok. Düşünenlerin ve gerçekleştirenlerin ellerine sağlık.
G.BİHTER ÜNER
çok güzel.En kısa zamanda ziyaret etmeyi ve böyle bir yerde yaşamayı düşünebilirim
gürkan hatipoğlu
değerlerine sahip çıkmak bu olsa gerek. Tebrikler
Levent DEMİRBAĞ
55 yaşındayım ve İzmir’de yaşıyorum..1900 lü yıllarda Drama’dan mübadele ile gelmiş dedelerim ve babamın yerleştikleri Akhisar’a Merhum İsmail KESKİNOĞLU ve ailesinin yaptırdıkları bu güzel eseri en kısa zamanda görüp atalarımın Drama’daki yaşantılarını kültürlerini bir nebze olsun görmek ve yaşamak istiyorum..Emeği geçen herkesi kutluyor..Şükranlarımı sunuyorum..
metin güvener
Teşekkürler,teşekkürler;çok çok güzeldi.
Rahime Halide SOYSAL
Gerçekten çok güzel olmuş, bizler bazen tarihi yapılarımızı ve geleneksel değerlerimizi yaşatalım ve sergileyelim derken biraz yozlaştırıyoruz, bu çalışmada ise masraftan ve emekten kaçınılmaksızın bütün güzellikler ortaya zarif bir biçimde çıkarılmış.
Emeği geçen herkesi yürekten kutluyor, örnek olarak alınmasını diliyorum…
AHMET ÖZPINAR
Böylesine güzel bir düşünceyle ve yoğun bir emekle ortaya çıkarılmış bu eserin ziyarete açılarak insanlarımıza pek çok açıdan ders vermesini sağlamak gerek.
Tebrikler.
nerminbaşsorgun
Tebrikler Keske sizin gibi insanlar çoğunlukta olsa .
Zafer Oter
Etkileyici bir proje. Diger is adamlari, firma ve holdingler icin ornek olusturuyor. Cogalmasi dilegiyle.
Nurdan Kelleci Morgan
Daha önce bu müze köyün kuruluşunu duymuştum ve mutlu olmuştum ancak bu detayları okuyup fotoğrafları görünce çok etkilendim… Bir an önce ziyarete açılıp, turların düzenlenmesini
isterim.
Bir Öneri: Sinevizyon salonun oluşturulması. Gelen ziyaretçilerin, var olan gerçek REVİKA’yı da (görsellikle) sokak sokak gezmelerinin, yerel halk ile söyleşileri izlemenin sağlanması… vs. vs. Ziyaretçiler köye gitmiş gibi hissetmeliler gezerken. İngiltere’de böyle oluşturulmuş müzeler var, gezerken bir zaman tüneli içinden geçiyormuş gibi hissediyor insan kendini… Tebrikler.
Turist Rehberi NURDAN KELLECİ MORGAN
EROL SARAÇ
” KÜLTÜR VE SANAT İLTİFAT GÖRMEDİĞİ YERDEN GÖÇ EDERMİŞ”.TÜM DEĞERLERİN YOZLAŞTIĞI ÜLKEMİZDE NADİDE BİR ÇİÇEK GİBİ DURAN KÖYÜN YARATICILARINA BİNLERCE TEŞEKKÜR.
turgay pasinligil
Keskinoğlu ailesini yürekten kutluyor, ravika’nın bir an önce ziyarete açılmasını diliyorum.
efser çalım
tüm ürünlerinizi kullanıyorum son derece sağlıklı buluyorum bu konudaki duyarlılığınız için kutluyorum nice yıllara diyorum
Muhsin Karaş
Boylesine gerçekçi davranip, bircok degerin yozlaştığı ve yozlaştırıldığı güzel ülkemizde, böylesi güzellikleri düşünüp yaşama geçirenlere sonsuz minnet duyguları ve saygılarla.
ibrahim yılmaz
saygıdeğer ismail kekinoğlunun köyüne yapmış olduğu sanat adına örnek hizmetlerinden dolayı kendisini yürekten kutlarım..her şey tek kelimeyle çok harikaydı..
akçaydan selam ve saygılarımla…ibrahim yılmaz.
ebru
bu köyde yaşamayı kim istemez ki
bu duruma getirenlerin ellerine sağlık
Nursel Ersoy
Öncelikle bu örnek davranışınızdan dolayı tebrik ederim. Bu fikri düşünen ve gerçekleşmesinde emeği geçen kişilerede ayrıca teşekkür ederim. Umarım başkalarına da örnek olur ve devamı gelir. Geçmişine sahip çıkamayanlar gelecek hakkında söz sahibi olamazlar.
Gülfem Perçin
aileyi yakından tanıyan biri olarak benim fikrim Keskinoğlu ailesinin örnek çalışmasını sadece Türkiyede değil uluslararası boyutta tanıtmak lazım.Bunun için de STK lardan destek alınırsa bu güzel çalışma ile Türkiye nin ne kadar hem modern hem de geçmişine ne kadar sahip çıktığı anlaşılır.
tebrikler Keskinoğlu ailesi,
Tuncay Tüzüntürk
çok güzel harika.emeği geçenlerin yüreğine sağlık fazla söze gerek yok .tek ümüdüm dünya gözü ile görmek.
Nurten Girgin
ÜRÜNLERİNİZİN LİSTESİNİ GÖNDERİRSENİZ, ONLARI ALMAK VE KATKIDA BULUNMAK İSTERİZ, LÜTFEN ÇEVRE VE İÇ MEKAN TEMİZLİĞİNDE DE DOĞANIZI VE YAPINIZI BOZMAYAN ÜRÜNLER KULLANIN , HATTA BU KONU İLE İLGİLİ SİZE YARDIMCI OLABİLİRİZ. SELAMLAR, SEVGİLER, EN KISA SÜREDE GÖRMEK VE SİZLERLE GÖRÜŞMEK DİLEĞİYLE.
Aziz oral
Ne mutlu TÜRKüm diyene, benim atalarım da dramadan Akhisara gelip yerleşmişler, daha sonra Samsuna göçetmişler. Değerli hemşehrimizi böyle bir hizmetinden dolayı kutluyorum, gerçekten önemli bir örnek.
halit kutluay
şahane, bir köymü yoksa müzemi en yakın zamanda ziyaret etmek istiyorum yapanlara helal olsun.
Aykut Duatepe
Keskinoğlu ailesini içtenlikle kutluyorum.
En kısa zamanda ziyaret etmek istiyorum.
Keşke bu proje gerçek yerleşim olarak sunulabilse.
Tebrikler…ve saygılar
Mehmet Dağıstanlı
Tek kelimeyle muhteşem!Tarihte toplumları harekete geçiren olaylar, kişiler, eserler vs vardır. Revika Köyü de bunlardan biri.Belki toplumu harekete geçirebilir. Sözgelimi bir vakıf kurulabilir. Önce her ilde böyle bir köy seçilebilir. Halka yavaş ayvaş genişletilemez mi? Bu eseri kazandıranlara sağlık, esenlik liliyorum. Mehmet Dağıstanlı
H.HÜSNÜ CULUM
TEBRİKLER, TEBRİKLER… İNŞALLAH GİDİP GEZMEK İSTERSEK İZİN VERİLİR. MÜZE GİBİ YAPMIŞSINIZ. ANALAR NE EVLATLAR DOĞURUYOR. SİZİ DESTEKLEMEK İÇİN KESKİNOĞLU’DAN BAŞKA YUMURTA ALMAM ARTIK. RAVİKA YAĞI DA SİZİN Mİ ACABA. KÖYDEN ÇIKMIŞ DİĞER ZENGİNLER DE KENDİ KÖYLERİNİ BÖYLE YAPSA, TÜRKİYE NE GÜZEL BİR ÜLKE OLUR .. TEBRİKLER…
Nihâl GÜLBAHAR
Sili hanımın görüşlerine aynen katılıyorum…
Harika bir iş başarmışlar! Bütün kalbimle kutluyor, bu örnekten hareketle, benzer projelerin hayata geçirilmesini; “Tarih bilinci”nin de yansıtılmasıyla turizmimize katkı sağlamasını diliyorum…
Selâm ve sevgilerimle,
Nihâl
DİNMEZ ER
Gelenek ve göreneklerine bağlı erişkin ileri görüşlü bir beynin ikinci vatanında ilkini yaşatmak için ortaya koyduğu değerli eserler göz kamaştırıcı. Keskinoğlu’nun önünde saygı ile eğilip şapka çıkartılır.
Dinmez Er / Çeşme /
Sili Giraud Özerdim
Böyle bir köyümüzün varlğından haberim yoktu,öyle sevindim ve mutlu oldum ki anlatması zor. Böyle bir köy yapılabiliniyorsa öbür köylerimizin ne günahı var ki???? Tek günahı halkımızı eğitimsiz bırakanlara buluyorum. Böyle yerlerin çoğalması dileğim ile Sevgiler.Sili
BİLLUR YILMAZ
Köy bazında değilse de ev bazında tek tük çalışmalar vardı. Ama bu çok güzel.. Bir de Şirince de ki gibi yaşamı da canalandırabilirlerse, yeniden içinde yaşayıp, üretmeye devam edebilirlerse.. gerçek bir “Açıkhava Folklor Müzemiz” olur… ellerinize sağlık… “Suyun öte yakası!” Drama dan gelen mesaj da çok anlamlı…Envkısa zamanda ziyaret etmek ümidi ile..
murat
Tek kelimeyle SÜPER, çok güzel olmuş
şehriban kasapoğlu
Ne kadar güzel.
Örnek olur inşallah…
murat gülbaş
sayın keskinoğlu ellerine sağlık.geçmişine sahip çıkan insanlar lazım bu memelekete tıpkı sizler gibi
HÜSEYİN ÖZKAN
ALLAH YAPANDAN YAPTIRANDAN RAZI OLASUN. DEVLETI MİLLETİ İŞ YAPTIM DİYE ALDATANLAR GÖRSÜNLER DE ÖRNEK ALSINLAR.
erciyes tezcan
daha geçenlerde eşimle konuşurken bir konut sitesi formasyonundan ziyade bir köy yada kasaba inşa edebilmeyi çok istediğimi söylemiştim.her yönüyle estetiğe önem verilen ama fonksiyonel olarak kullanılabilen bir kasaba.bir belediyenin lütfen vereceği hizmetlerden çok kendi yağıyla kavrulabilen bir kasaba.şimdi hayalimin birileri tarafından gerçekleştirildiğini görmek çok sevindirici.ama buranın daha yaşama açılması ve sakinlerinin olması güzel olmazmıydı.
ayşen dalgıçoğlu
Keskinoğlu ailesinin ellerine binlerce sağlık.Başka birileri olsaydı,bu parayı yata kata harcar,burayı kurmak için gösterilen özen ve emeğin binde birini böyle konulara ayırmazdı.Kutluyor ve iyi korunabilmesini diliyorum
BULENT USAL
Keskinoglu sirketler gurubu ve degerli patronları bolgeleri ve Turkıye icin yaptıklarıyla gurur duyabilirler .
ümran özbay
Keskinoğlu ailesine sonsuz teşekkürler. yurdumuzun güzelliklerini paylaşmak çok güzel. umarım bundan sonra daha fazlalarıyla karşılaşırız.
ayse
keskinoglu’na bu eserinden doleyı teşekkürler avrupada olsa bu tür yatırımlara devlet yerdım eder.bizde ise devlet yetkilileri teşekkür bile etmezler hatta zorluk bile cıkartırlar belkide buraya köy kuramassın diyenler bile cıkan devlet yetkilileri cıkmıştır.avrupada destek burada köstek işte az gelişmişliğin ifadesi dir bu
bana kızanlara sorsunlar devlet bu güne kadar tarihi evi olan rastore eden kişiye kaç kişiye 3 kuruş proje yardımı yapmış
avrupada binanın masrafının yarısı hibe edilmektedir.
yılmaz erk
Böyle bir yerde ,böyle bir güzellik yaratmak , hayret verici bir olay doğrusu ; sebep olan ve katkıda bulunanlardan allah razı olsun . Bu başlangıcın devamı gelir inşallah .
Başarılarınız daim olsun der sevgiler sunarım . mim.yerk
affan
çok müthiş geldi bana… cesaretli, yürekli… bir o kadar amatör ve kendini yeniden tanımlayıp var eden bir proje… ziyarete açılması dileğiyle, bekliyoruz…
rıza kırkagaclı
keskınoglu aılesı kutlar basarılarının devamı dler akhısar a daım olsunlar der tebrıklerımı sunarım
Costas Triantafillidis
Dear Sir,
I am Costas Triantafillidis and I am the General Manager of Drama’s Municipality. Congratulations!! As I see, I understand the great love you feel for your homeland Ravika. (Now, we call it “Kallifitos” and belongs to Drama’s Municipality)
My friend Metin Tayar introduce to me this particular site.
For any kind of help or information, you can count on me.
Greetings!
metin tayar
Tebrik ediyorum, hakikaten örnek ve insanın aidiyet duygularına hitap eden bir eser.
Benim ailemin bir kısmı da selanik göçmenidir.
Şu anda Drama belediyesi genel müdürü benim üniversiteden arkadaşım ve kendisi de samsun dan oraya göç eden bir ailenin çocuğu. Müsade ederseniz bu mail’i kendisine göndermek istiyorum
Saygılarımla
YUSUF VİZE
Türkiye de gerçek burjuvazinin oluşmaya başlaması umut verici. Yerleşik toplum olmamıza, söylencelerden gerçek tarihe geçmemize katkısı olacak; takdir edilesi bir davranış. Keskinoğlu ailesine şükranlarımı sunuyorum.
mkütükoğlu
Efe’de çok köy gördüm ama böylesini hiç görmemiştim. Köy jalkını gayretlerinden dolayı tebrik ediyorum.
mesut kromer
Hayret insan yaşadıkça neler öğreniyor. Şahsen Keskin oğolarını
tavuk ve yumurta ticareti yapan bir firma olarak biliyordum. Ne ka-
dar yanılmışım. bu günlerde memleketini seven insanlar o kadar
azaldı ki, böyle güzellikleri duydukça hayretler için de kalıyorum
Keskinoğullarını içten tebrik ediyorum.
Sadrettin Haşıloğlu
Keskinoğlu ailesinin yarattığı tarihi esere bayıldım Erzurumdan orayı gidip görmek isterim Erzurumda tarihi zenginlikleri olan köyümüz (Kümbet köyü) var Allah kısmet ederse bende bu köyü ihya etmek isterim En derin selam ve sevgiler
savaş çevik
Bu ilginç köyü görmek isterdim ama akhisar’ın neresinde olduğu ve ulaşım konusunda hiçbir bilgi yok. Bence bu büyük eksiklik.
AYZİN ÖZKOZACI
Tüm önceki pozitif yorumlara katılıyorum, örnek alınması gereken harika bir proje gerçekleştirilmiş.tebrik ediyor , gerçekleştirenleri kutluyorum….Belediyeler görsün , hiç olmazsa yeni yapılara belli bir türk karekteritaşıyan yapı imar şekline izin versin…ne güzel olur….. ilk fırsatta bu köyü ziyaret etmek ümidiyle……saygılar
İsmail AKSOY
Sevgili Esen,
Bunca yıldır seni tanırım ama muhacirlere olan sempatini yenice farkediyorum.Kendime kızgınım;Ravikayı yağ olarak alıyorum ama yılda 5-6 kere Salihliye giden ve Ataları akıncı uçları olarak yıllarca balkanlarda yaşamış,bu mücadelelere omuz vermiş bir torun olarak,bu yeri keşfinden ve bu emeğinden dolayı sana teşekkürler.
Ben bunu mutlaka bulurum ama bazı meraklılar yol haritasını sanırım tam olarak istiyorlar.Bunu lütfen yerine getir.
Tekrar tekrar müteşekkirliğimi belirtmek istiyorum.
Sevgi ve selamlar.
İsmail AKSOY
murat kürüz
tebrik ederim emeği geçen herkese saygılar… mutlaka geleceğim ve bu güzel köyü ziyaret edeceğim… bir de isteğim var yol haritası koyarsanız sitenize çok daha iyi olur…
hayati
Sadece helal olsun, ellerinize sağlık demek isterim
sacit subaşı
çok güzel olmuş.
fikir ve emek harcayanlara helal olsun.
fazla söze gerek görmedim resimler anlatıyor zaten
saygılarımla
yasemin yılmaz
çok güzel
bayıldım
umarım turizme açılır ve örnek olur
en kısa zamanda ziyaret edebirim inşallah
Yelda Tekmen
Henüz halka açık değil. Kısa bir zaman sonra gezilebilecek bir yer olacak. Orası düşünüldüğü gibi kopyalanmış bir müze-köy değil, içerisinde çalışanları, üretimi ve yetişen hayvanları ile yaşayan bir köy. Biz fotoğraf çekimi için gitmiştik, camisinde ezan okunuyor, fırınında ekmek pişiyor, kahvesinde çalışanlar çay içip dinleniyor. Tekrar gidebilmek için ben yakın takipteyim açılınca herkeze haber vericem.
F. BÜLENT KOCAMEMİ
30 yıl önce İtalya’da, Piacenza kentine bağlı Carpaneto kasabası yakınında, Visconti ailesine ait otantik şato çevresinde, film çekmek amacıyla kurulmuş bulunan film seti-köy Grazzano Visconti’yi görünce bayılmıştım. Çok turist çekiyordu. Bence Ravika onu çok aşmış. Emeği geçenlere şükranlarımı sunuyorum. Bir gün sokaklarında dolaşmayı planladım bile.
Behice Eryıl Ha-Kad Başk.
Kültürümüzün zenginlikleri arasında böylesi güzellikler bizi öylesine mutlu ediyorki. Hala Türk’lüğünden utananlara yokat gibi bir cevap olduğunu düşünüyorum.Ey gafiller kendinize gelin çok geç olmadan .Bu güzellikleri görün utanın .Türk Milleti BİN lerce yıldır var olmuştur olmaya devam edecektir .NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE : Selamlar sevgiler.
Tülay BERKİ
Geçmişine sahip çıkan duyarlı köy halkını kutluyorum.Yolumuzun düşmesini beklemeden ziyarete zaman ayırmalıyız.Nicelerine örnek olması dileğiyle
Şener Demirkol
Böyle bir köy Türkiye’de var mı?
Rüyamı diye düşünüyorum..
Bu köyü bu konumda koruyan, restöre eden emeği geçen herkesi yürekten kutlarım…..
Adresi tam olarak bildirirseniz ziyarete gelmek isterim..
ali adnan inal
fevkalade enteresan. Türkiyede kimbilir daha nice böyle yerler var da haberimiz yok. Ben ilk defa öğreniyorum. Vesile olanlara minnet ve şükran….
Atila Çetin
Bu köy nerededir?Akhisar Manisa arasında demek yeterli bir adres değil.
M.Volkan Güneri
Gerçekten insanda merak uyandırıyor. Sanki başka bir alemde başka bir kültürde yaşıyor insan tez günde gidip gezeceğim. lerHazırlayıp sunanlara teşekkür
sami AKTAŞ
rahmetli ismail abiyi ve oğullarını canı gönülden tebrik ederim. bu müzezin ileride bizim çocuklarımıza ışık tutacağı kanatindeyim. çünki devamlı büyüklerimizden orayı dinleyip merak etmişimdir.
AYŞE GÜL TURNA
Hakikaten çok beğendim ve çok etkilendim. Bizlerle paylaştığınız için çok teşekkürler.
Ali Serdar
Cok garip bir duygu ile seyrettim..Bu insanlar farkli bir inanctanmi geliyor acaba diye sordum kendime,zira Max Heidell in 1906 da söyledigi”Toplumlarin Gelismisligi ,Inanclari ile Paralellik arz eder.”sözünü cürütür nitelikte.
Rahmi Erdal
Ravika üzerinde daha fazla durulması lazım. Örnek alınacak yanları başka uygulamalar için değerlendirilirken tarihi canlandırmacılıkla ilgili diğer hususlar bilimsel açıdan tespit edilmelidir. Üniversiteler mesela bir tez konsu olarak incelense daha faydalı emsallere ulaşılır.
tülin bal
gerçekten farklı bir yaklaşım bu. çok alışık olmadığımız bir yatırımcının kendi isteği ve arzusuyla ve bütçesini kendi karşılayarak yaptığı kültürel bir girişim bir tarafıyla. mimari üslup ve planlama yönleriyle bir miktar tartışılabilir elbette ve gözlemci oralara not düşmüş zaten.
çok beğendim. devamı gelir umarım.
başarılar.
ömer faruq aydın
guzelim projeye boyle bir berbat yorum gormedim.herşeyden evvel insanda bir ruh olmalı.500 sene yaşadığımız toprakları toprağımıza ihanet ederk onlara mı bırakacağız.yada burada yaşayan rumları topraklarından hangi sebeplerle surduk..herkes tarihine ve toprağına sahip cıksın.balkanlarda mal varlığı olanlar kökenlerine ve bıraktıkları dede mallarına avrupa mahkemelerinde hesap sorsunlar.kılıçla soramadık bari hukukla soralım.Ne guzel olurdu selaniğin şimdi turk olması ah….ah…
Perran Su
Ravika bu haliyle gelecek projeler için yol gösterici. Niyet, hedef ve sonuç bütünlüğü açısından bakıldığında başarılı. Sanırım bu gibi “kendi arazi” si kavramlarının kültürel ya da turizm amaçlı köy olabilmesi için bir takım imar müsadeleri olması lazım. Onun için bu spesifik örnekten daha fazlalarının ileride teşebbüs edilmesi sırasında sorun çıkmaması için bakanlığında bir mevzuat düzenlemesi ve tanımlar oluşturması icap eder. Bu anlamda Ravika bakanlık ve ilgili kurumlara bir ev ödevi gibi.
Saygıyla
Orhan Şimşek
müze fikri çok güzel ama başka yerdeki bir mekanı kopyalamak gerekmez. o zaman yapılan başka birşey oluyor. müze gelişime daha açık bir mekan ve onun içindeki sergilerle geçmiş anlatılabilir. geçmişteki bir yerin kopyalamasının başka bir sürü koşulu olması lazım. burada benzerinden söz edilmesi biraz durumu hafifletiyor fakat işin doğrusu gerçekte de burada olan bir sönmüş gitmiş bugüne ulaşamamış mekan dizisi varsa onu yerinde diriltmek. örneğin akhisarın tarihi geçmişteki çarşısı bir sokak olarak canlandırılabilirdi. bence yine tekrarlıyorum buradaki asıl itici güç müze. müze geliştikçe köy onun bir eki olarak kalabilir. ve bence doğrusu bu olur.
saygılar
olcay temiz
Ravika kendi ölçeğinde mükemmel bence. Daha büyük ölçeklisi ileriki yıllarda yazıdan anladığımız kadarıyla. Yaşayan ve büyüyen bir proje. 2002 den beri adımlıyorsa artık sergilenmeye ve ziyarete açılmalı. Mimdap yazarlarının söylediği gibi ben konulu bir mimarlık yayınında daha henüz görmedim Ravika’yı. O yüzden bu gözlem Ravika’nın tanıtımı için iyi bir yerden kaliteli bir başlangıç olmuş. Ravika kamusal bir proje diğer yanıyla. Kamu alanına bir an önce açılmalı derim.
Kamil Erden
müze bölümünde bulunan Keskinoğluna ait eşyalar müthiş. arabalar ne kadar hoş ne kadar nostaljik. köyün havası çok güzel verimiş hakikaten. zeytinyağı çıkarma -sıkma yerleri çok canlılık katmış. mimari olarak kullanılan dil eski zamanla örtüşmüş. başarılarını kutlarım.
peyami selim akça
Ravika ne ilginç bir müze köymüş sahiden. Bu girişimlere öne ayak olanları kutlarım. Ülke turizmi bu temel üzerine inşa edilebilir eğer her tarafta bunun gibi köyler kurulursa. Çok iyi benzetilmiş bence herşey geçmiş hayatlar gibi.
Metin Kuruca
geçmişi canlandıran ve geçmiş gibi olan yerler yaratılması fikri avrupalıların çok iyi bildiği bir yoldur ve neredeyse her adımda ülkelerini kültrel bir sergiye çevirmişlerdir. viyana dünya savaşında yıkılmış yeniden yapılmıştır biliyorsunuz. onun haricinde bütün gelişmiş ülkeler kendi geçmişlerini daha feodaliteden bu yana yaşam biçimlerini bir yerlerde sergiliyorlar bunların küçük üretim örneklerini sergiliyorlar. bu onlara büyük turizm getirisi sağlıyor. bence bu şirket kendini anlatmak için aynı zamanda kendi geçmiş köklerinin bulunduğu ravika yı iyi bir poligon noktası olarak seçmiş. seçim doğru.
gözlem formatınızda bulunan eleştirel bölümler meslek insanları için önem taşıyor. tabi avrupadaki diriltmelerde bir yere aynısını kopyasını yapmaktan çok izleri kaybolmaya yol açanları belgelere dayalı olarak rekonsrükte etmek vardır. bazı boşlukları bilgi-belge doğrultusunda doldurmak vardır. dolayısıyla değininlen eleştiri uçları mesleki alanda tartışılmalıdır. bu olumlu girişimlere meslek alanlarından süzülen eleştiriler yol gösterici bir yol oynayabilir.
Kerim Köseler
Bence bu tür açısından çok başarılı bir deneme. Üstelik içinde zeytinyağı ve ekolojik tarım üretimi yapılıyor olması kuru bir müze köy olmaktan orayı kurtarmış. Bir manada yeni bir tarih yazımı biçimi. Tarih anlatılırsa ve belgelerile ortaya konursa bir değer taşıyacağından bu fiil burada yüksek gayretlerle oluşmuş.
Tebrik derim.
nebahat kılıçlar
çok ilginç burası türkiyedemi diye önce merak ettim sonra devamını okudukça manisada olduğunu gördüm niye peki bu müzeler şu anda açılmıyor ziyaretçilere ne zaman halkın tamamen hizmetine sunulacak yapanlara teşekkürler